ÄP fototoimetus • 23. detsember 2003 kell 22:00

Mida toob 2004. aasta Teie tegevusvaldkonnas?

Sami Seppänen, Radiolinja Eesti ASi tegevdirektor

Olulisim märksõna on numbri liikuvuse käivitumine. Klient saab vabalt ringi liikuda oma senise mobiilinumbriga. Tänases ühiskonnas on mobiilinumber omandanud personaalse tähenduse ja selle vahetamine tundub keeruline. Vastavalt ELi direktiividele peaks mobiilinumbrite liikuvus jõustuma 1. mail 2004. Radiolinja toetab igati mobiilinumbrite portabiilsust, kuid selle käivitumine sõltub elektroonilise side seaduse jõustumisest. Hetkel on portabiilsuse jõustumine mais küsimärgi all, sest Eesti Infotehnoloogia- ja Telekommunikatsiooniettevõtjate Liidus on ainult Radiolinja nende seas, kes portabiilsuse abil soovib klientide elu lihtsustada.

Üks oluline punkt on täna põhjendamatult kõrgete operaatoritevaheliste võrkude sidumishindade reguleerimine. See on vajalik, et lõpeks kõrgetest sidumistasudest tingitud suurte summade vahetamine operaatorite vahel. Teine kõrgete sidumishindadega kaasnev probleem on kehv kõnede kvaliteet Euroopast Eesti mobiilivõrkudesse helistades.

Tõnis Plaan, ASi Ascar Tallinn juhatuse esimees

Autokaubanduses on aasta 2004 toomas suuri muudatusi. ELi astumisega peame järgima juba 1. oktoobrist autokaubandusele kehtestatud uusi reegleid. Euroopas autode hindade harmoniseerimise käigus ootab meid kindlasti ees hinnatõus, mis vaevalt lubab käivete kasvu oodata.

Ascarile tuleb aasta 2004 kindlasti edukas, sest lisaks Opelile oleme alates 1. detsembrist alustanud ka Chevrolet? müüki. Opeli poolel oleme turule toomas nelja uut mudelit. Juba on kohale jõudnud uus mahtuniversaal Meriva. Veel selle aastanumbri sees peaksid saabuma jõudsalt kasvanud Vectra Caravan ja kontseptuaalselt uus Signum. 2004. aasta varakevadel ootame aga juba laineid tekitanud kolmanda põlvkonna Opel Astrat.

Kalle Kaldjärv, ASi Vilojett tegevdirektor

2004. a tuleb ASile Vilojett stabiilse kasvu aasta. 2003. a lõpus turule tulnud Mazda 3 on saanud väga hea hinnangu nii klientidelt kui ka ajakirjanikelt kogu Euroopas: Euroopa aasta auto konkursil II koht ja mitmes riigis aasta auto. Jaanuaris saavad esimesed kliendid kätte suurepärase väljanägemisega ja revolutsioonilise vankelmootoriga sportauto Mazda RX-8. Samuti jätkub klientide südameid võitnud ja seni enimmüüdud keskklassiauto Mazda 6 müügiedu. Eesti ELi astumine Mazda jaoks suuri muudatusi kaasa ei too, kuna suure osa kehtestatavatest tollimaksudest kompenseerib tehas. Kindlasti võib uus seadus tuua turule uusi üritajaid, kes proovivad õnne innustatuna Mazda edust Eesti turul. Oleme seadnud täpsed suunad ja reeglid, kuidas säilitada oma positsioon turul. Klientidele soovime pakkuda stabiilsust, kvaliteeti ja personaalsust.

Karin Põldma, OÜ Hansa Hotell tegevdirektorFeliks Mägus , ASi Reval Hotelligrupp tegevdirektor

Hotellimajanduses ootab ettevõtjaid ees raske aasta ? eelkõige aasta teine pool. Turule lisandub keskeltläbi 1000 uut hotellituba, mis tähendab pakkumise kasvu umbes 25%. Eelduste kohaselt jääb nõudluse kasv alla 10%. Ülepakkumise tõttu kannatavad nii turul olijad kui ka uued turule tulijad. Valitsuse poolt varem planeeritud tulumaksumuudatuste edasilükkamine toob kaasa tagasilöögi inimeste ostujõule. Positiivsena tuleb välja tuua otsus langetada majutusteenuste käibemaksumäära.

Jõuluvana kingikott võiks sisaldada midagi sellist, millest igaüks on kaua aega unistanud.

Priit Leito, ASi SL Õhtuleht juhatuse esimees

1. maist rakendub ajalehtede tellimisel 5protsendiline käibemaks, praegu 0%. See tähendab tellimishindade tõusu ning tellimistulude olulise suurenemisega ajalehed järgmisel aastal arvestada ei saa. Reklaamiturg: ühelt poolt loodame majandusaktiivsuse kasvu ja lehtedesse paisatava reklaamiraha suurenemist, teiselt poolt on suurenenud lehtedevaheline konkurents ning reklaami allahindlused. Reklaamiandjatest on jätkuvalt aktiivsed jaemüüjad, kuid loodame ka muu tarbijareklaami elavnemist (joogid, piimatooted, pagaritooted, elektroonikakaubad, arvutid, transport).

Erik Keerberg, Enerpoint Saare OÜ tegevjuht

Välisturgudele suunatud ettevõttena ootab Enerpoint algavalt aastalt tolliformaalsuste lihtsustumist, Eesti ja Venemaa kaubavahetust piirava reeglistiku korrigeerimist, stabiilset investeerimiskeskkonda. Samuti otsustavamaid nihkeid haridussüsteemi korrastamisel, millega väärtustataks ametiharidust, võimaldataks põhjalikumat spetsialiseerumist ja pidurduks väga kõrge enesehinnanguga ja kõrgharidusega noorte töötute produtseerimine.

Vaatamata suhteliselt soodsale investeerimiskliimale muutuvad Eesti võimalused järjest kasinamateks meelitamaks siia tööjõumahukat ettevõtlust. Sedasorti investeeringud lähevad juba praegu meist mööda. Konkurentsivõime säilitamise ja lõppkokkuvõttes ka ellujäämise nimel tuleb praegu investeerida mitte ainult mahtude kasvatamisse, vaid järjest enam tootearendusse, tootlikkuse parandamisse ja tööjõu kvaliteeti.

Tõnis Koit-Pihu, ASi Auto Võru juhatuse esimees

Logistika- ja transpordiettevõttel tekivad uued võimalused, turg avaneb, piiridel kaovad järjekorrad, kaovad kitsendused veolubade näol, kuid samas tiheneb konkurents praegu piiridel seisvate autode näol. Ühelt poolt kulutused vähenevad, eriti TIR-vihikute kadumisega, kuid teisalt suurenevad maanteemaksud ja kulutused tööjõule. Konkurentsis püsimiseks on oluline investeerida töötajate kvalifikatsiooni tõstmisse. 2004. aasta suuremate investeeringutena on kavas laiendada siseturuvedusid ning autode ekspluatatsiooniteenuste pakkumist.

Heili Sõmer, Inscape Koolitus OÜ tegevdirektor

Koolitus ja organisatsiooniarendus on teenused, mida ostetakse enam siis, kui majandus kasvab ja äri läheb üldjoontes hästi. Omamoodi on see paradoks ? siis kui peaks otsima uusi ressursse inimestes ja organisatsiooni sisestes võimalustes, nendesse valdkondadesse ei investeerita.

Konkurents võib kasvada ärikonsultatsiooni osas, koolitusturule koha loomine võtab aega ja aasta-paariga ükski maailma suur tegija Eesti turuliidriks ei saa. Eestis ei osteta koolitusvaldkonnas tuntud brändi, valik tehakse eelkõige varasema kogemuse ja referentside baasil.

Koolitusteenusele lisanduv käibemaks tõstab koolituse hinda riigisektorile. Arvestades riigieelarve pingelisust, võib selles sektoris ostuvõime 2004. aastal mõnevõrra langeda.

Arno Valgma, E-Market OÜ tegevjuht

Uus aasta tõotab Eestis tulla tõeliselt põnev ja väljakutseid esitav. Rohkearvulised muudatused maksuseadustes ja tollirutiinides ning eesootav hinnatõus kohutavad, aga kuidagi ei saa alahinnata uute võimaluste rohkust, mis meile maikuus avanevad. Kaubandusega tegelevad ettevõtted ootavad pikisilmi naaberturgude saamist koduturuks. Meie online-äris ei ole vaja teha suuri investeeringuid, et teenindada naaberriikidest pärit kliente. Konkurents läheb küll tihedaks.

Rein Reile, ES Sadolin ASi peadirektor

ES Sadolin AS kuulub keemiakontserni Akzo Nobel ja kontsernisisese tööjaotuse alusel vastutame kontserni värvide turustamise eest Baltimaade, Ukraina ja Venemaa turgudel. Möödunud kevadel saime Akzo Nobeli peakontorist väljakutse: meiega liitus Moskvas asuv kontserni värvivabrik. Alates 2004. a oleme operatiivselt vastutavad veel ühe kontserni koosseisu kuuluva firma Venemaa esinduse eest. Järsult paisunud organisatsiooni käivitamine koos vajalike tõsiste muudatuste tegemisega ongi 2004. a suur väljakutse firma personalile ja juhtkonnale. Tootearenduse valdkonnas oleme muutumas puidukaitse arenduskeskuseks kontsernis. Meie tootekontseptsioonid liiguvad USA, Lõuna-Ameerika, Ida-Euroopa ja Aasia turgudele. Tootmismahu muudab puidukaitse osas põnevamaks ka rida uusi tooteid, mis järgmisel aastal tarbijani jõuab. Toodete turustamisel laiendame eksporditurge.

Autor: ÄP

Hetkel kuum