Laupäevast käivitub Tartus ID-kaardil põhinev piletisüsteem, mis võimaldab bussipiletina kasutada Eesti ID-kaarti
Uue piletisüsteemi looja on EMT ning tellijad Tartu Linnavalitsus ja Connex.
Esimeses etapis saab ID-kaardil põhineva pileti osta kas mobiiltelefoni või internetipanga vahendusel. Mobiiltelefonilt piletit ostes tuleb helistada numbrile, mis koosneb lühinumbrist 1312, pileti koodist, mis näitab pileti maksumust, ja pileti kasutaja isikukoodist. Helistaja kuuleb vastuseks häälteadet, kas pileti aktiveerimine õnnestus ning vastuseks tuleb talle ka SMS. Pileti kontrollimine toimub ID-kaardi vahendusel.
Ühistranspordifirma Connex juhatuse esimees Uno Ainsoo märkis, et Tartu oli esimene, kes algul pilootprojektina käivitas Ideekaardi nime kandva kaardiga seotud elektroonilise bussipileti süsteemi. ?Praegune lahendus on aga samm edasi: inimese rahakoti vahelt kaob üks lisakaart ning Eesti ID-kaart saab juurde ühe olulise funktsiooni.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uues piletisüsteemis on Ideekaardi piletitega võrreldes ka mitmeid sisulisi ja kasutajatele olulisi uuendusi.
?Uus süsteem võimaldab ühistranspordi piletit aktiveerida suvaliselt mobiiltelefonilt, mitte ainult piletiga seotud telefonilt nagu praegu kasutatava Ideekaardi puhul,? ütles EMT juhatuse esimees Valdo Kalm. ?See võimaldab näiteks lapsevanemal osta oma mobiiltelefoni vahendusel bussipilet nii endale kui kõigile lastele.?
Järgmise kahe kuu jooksul peaks käivituma ka süsteemi teine etapp, mis võimaldab soodustuste omistamist ID-kaardile (pensionärid, õpilased jne). Teise etapi käivitamisel ei peaks näiteks õpilased alati õpilaspilet kaasas kandma, sest ID-kaardiga on lihtne tuvastada, kas sooduspileti ostnud sõitjal on õigus soodustusele.
Paralleelselt uue piletisüsteemiga jäävad lähiaastatel kasutusele ka endised paberpiletid.
Ideekaardil põhinev elektrooniline bussipilet on Tartus kasutusel alates 12. augustist 2002. Nii tollase kui praeguse piletisüsteemi looja on EMT ning tellijad Tartu Linnavalitsus ja Connex.