• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.06.04, 12:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ühendab kohalikud lennujaamad Tallinna Lennujaama alla

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kavatseb kohalikud lennujaamad ühendada Tallinna Lennujaama juhtimise alla, teatas ministeerium.
Tallinna Lennujaama juhtimise alla ühendatakse AS Kuressaare Lennujaam, AS Pärnu Lennujaam, AS Kärdla Lennujaam ja AS Tartu Lennujaam. Ühendamisega kaasneb AS Tallinna Lennujaama aktsiakapitali suurendamine. Ministeerium saatis vastava valitsuse korralduse eelnõu kooskõlastusringile.
Ühendamise põhjuseks on soov kaasata kohalike lennujaamade arendamisse väliskapitali, aga ka hoida kokku juhtimiskulusid.
?Regionaalsete lennujaamade investeeringud on seni olnud väga napid ning taganud nende tegutsemise vaid sertifitseerimise piiril. Välisraha kaasamine eeldab aga kvaliteetseid projekte ning oskust neid ette valmistada ja juhtida,? lausus lennujaamade ühendamist analüüsinud töögrupi juht, majandusministeeriumi asekantsler Maria Värton.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lennundusspetsialistide hinnangul oleks kohalike lennujaamade tegevuskulude katmiseks vajalik praeguste lennuväljatasude juures teenindada 4-6 kohalikku lennuliini, kus lennukid lendaks 6-8 korda nädalas ja piletid müüdaks välja 50-60% ulatuses. Eesti kohalike lennujaamade kasumisse jõudmiseks napib aga vastavates piirkondades elanikke. Regionaalpoliitilistel kaalutustel on väikelennujaamade tegutsemine aga vajalik.
Väikelennujaamad teenivad keskmiselt 14% ärituludest lennundustasudest ehk 2,2 mln krooni aastas. Riik doteerib kohalikke lennujaamu igal aastal umbes 9?10 mln krooniga.
Kohalike lennujaamade ühendamisel jäävad töölepingud seniste töötajatega jõusse, kuid töölepingud juhatajatega lõpetatakse. Nõukogude liikmed kutsutakse tagasi.
Konkurentsiamet on lennujaamade ühendamisega päri.
Kava kohaselt ühinevad kohalikud lennujaamad Tallinna Lennujaamaga 1. jaanuaril 2005.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele