Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kavatseb kohalikud lennujaamad ühendada Tallinna Lennujaama juhtimise alla, teatas ministeerium.
Tallinna Lennujaama juhtimise alla ühendatakse AS Kuressaare Lennujaam, AS Pärnu Lennujaam, AS Kärdla Lennujaam ja AS Tartu Lennujaam. Ühendamisega kaasneb AS Tallinna Lennujaama aktsiakapitali suurendamine. Ministeerium saatis vastava valitsuse korralduse eelnõu kooskõlastusringile.
Ühendamise põhjuseks on soov kaasata kohalike lennujaamade arendamisse väliskapitali, aga ka hoida kokku juhtimiskulusid.
?Regionaalsete lennujaamade investeeringud on seni olnud väga napid ning taganud nende tegutsemise vaid sertifitseerimise piiril. Välisraha kaasamine eeldab aga kvaliteetseid projekte ning oskust neid ette valmistada ja juhtida,? lausus lennujaamade ühendamist analüüsinud töögrupi juht, majandusministeeriumi asekantsler Maria Värton.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lennundusspetsialistide hinnangul oleks kohalike lennujaamade tegevuskulude katmiseks vajalik praeguste lennuväljatasude juures teenindada 4-6 kohalikku lennuliini, kus lennukid lendaks 6-8 korda nädalas ja piletid müüdaks välja 50-60% ulatuses. Eesti kohalike lennujaamade kasumisse jõudmiseks napib aga vastavates piirkondades elanikke. Regionaalpoliitilistel kaalutustel on väikelennujaamade tegutsemine aga vajalik.
Väikelennujaamad teenivad keskmiselt 14% ärituludest lennundustasudest ehk 2,2 mln krooni aastas. Riik doteerib kohalikke lennujaamu igal aastal umbes 9?10 mln krooniga.
Kohalike lennujaamade ühendamisel jäävad töölepingud seniste töötajatega jõusse, kuid töölepingud juhatajatega lõpetatakse. Nõukogude liikmed kutsutakse tagasi.
Konkurentsiamet on lennujaamade ühendamisega päri.
Kava kohaselt ühinevad kohalikud lennujaamad Tallinna Lennujaamaga 1. jaanuaril 2005.