• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 28.06.04, 13:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartumaa liinivedude riigihange osutus suunatuks

Riigihangete amet andis õiguse ASle Harjumaa Liinid, kes pidas Tartu maavalitsuse riigihanget ühistranspordi liinide teenindamiseks suunatud pakkumiseks.
Riigihangete amet rahuldas Harjumaa Liinide kaebuse ja ameti otsuse kohaselt peab Tartu maavalitsus viima pakkumise dokumendid vastavusse õigusaktidega ehk kõrvaldama põhjendamatud kitsendused.
Mais Tartu maavalitsuse poolt välja kuulutatud riigihanke konkurss avalike liinivedude teenindamiseks Tartu maakonna bussiliinidel 2014 aasta lõpuni nõudis pakkujalt vastamist tingimustele, mille täitmine on jõukohane vaid ühele äriühingule - ASile Tarbus, kes teenindas varem Tartu maakonnaliine.
Riigihanke pakkumisdokumendid olid koostatud sääraselt, et konkursil saanuks osaleda vaid Tartu maakonnaliinide senine teenindaja. Tartu maavalitsus üritas konkursile lisada rahvusvahelist mõõdet väitega, et konkursiteade on avaldatud Euroopa Ühenduse ametlikes väljaannetes ja osaleda võivad Euroopa Liidu ettevõtted.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paraku ei pidanud see väide vett, sest pakkujalt nõuti vastamist Eesti ühistranspordiseadusele. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene vastus riigihangete ameti järelepärimisele kinnitas aga, et välismaised ettevõtted ei saa taotleda ühistranspordi luba. Ühistranspordiseaduse kohaselt peab ühistransporditeenuse osutamiseks luba taotlev ettevõte olema kantud Eesti registritesse.
Riigihangete amet leidis, et riigihangeteseadusele vastavate kvalifitseerimistingimuste seadmisel peab Tartu maavalitsus arvestama, et tingimus ei piiraks põhjendamatult konkurentsi, see tähendab hanke kvalifitseerimistingimuste seadmise eesmärgiks ei saa olla kõikide teiste pakkujate, peale ühe, välistamine pakkumismenetlusest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele