SMS-äri aastakäive jääb hinnanguliselt 20-100 miljoni krooni vahele.
Enamik SMS-äri rahast ringleb meelelahutuses, lahendused firmadele koguvad alles tuure. Mobiiltelefonide helinaid, logosid ja piltsõnumeid pakkuva Inpoc Balticsi juhi Mart Kikase sõnul kasvab SMS-äri Eestis kiiresti, ettevõtte enda aastane kasvunumber selles osas ulatub mitmekümne protsendini, kirjutab Eesti Päevaleht.
Mis puudutab SMS-äri meelelahutuslikku poolt (ehk siis piltsõnumid, logod, helinad, erinevad tarbijamängud jne), siis võib selle valdkonna käive ulatuda Kikase hinnangul aastas mitmekümne miljoni kroonini. ?Ma arvan, et see ei tohiks olla üle 100 miljoni krooni, kuid samas ei ole alla paarikümne miljoni krooni,? märkis ta. See number võib Kikase hinnangul kiiresti ka kahekordistuda, kui arvestada asjaolu, et EMT tõi hiljuti turule oma EMT GO teenuse ja Tele2 oma GO Live projekti.
ADM Communicationsi juht Erki Peinar ütles, et hetkel hoiabki suuremat osa SMS-ärist enda käes meelelahutuslik pool, ehk logode-helinate-tarbijamängude-loosimiste valdkond.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Peinari hinnangul on SMS-äri puhul Eestis tõenäoliselt järgmine tõsisem trend SMS-telemängude pool. Hästi on see levinud näiteks Soomes, kus lühisõnumi saatjad saavad läbi saadetud SMSi kaasa lüüa teleris jooksvas minigolfi mängus. ?See on turg, mis lähima aasta jooksul peaks kasvama,? ütles Peinar.
AS EMT teatas, et nende võrgus on SMSide saatmine selle aasta seitsme kuuga kasvanud 7,5 protsenti. Ka EMT hoidub kommenteerimast, millised summad SMS-äris Eestis tiirlevad. Küll aga ütles ettevõtte avalike suhete juht Kaja Pino, et EMT-l on kliente, kes saadavad iga kuu üle 1000 lühisõnumi. Ehk siis keskmiselt üle 30 sõnumi päevas.
Ühe telekommunikatsioonituru spetsialisti hinnangul võib logode ja helinate kasutajaid Eestis olla umbes 25 000-30 000.