• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.11.04, 07:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tartu pürib Läti firma toel rahvusvaheliseks lennujaamaks

Tartu lennujaam püüab ühes linnaga meelitada Ülenurmele lätlaste AirBalticut, kes võiks lõunaeestlasi viia nelja ümbruskonna olulisemasse transiitlennujaama.
Tartu juhid on juba kohtunud AirBalticu esindajatega ning lennufirmalt on saadud ka tingimused, mille täitmine oleks lennuliikluse alustamise eelduseks. Linna nägemuse kohaselt hakkaks lennufirma esialgu inimesi viima Tartust Riiga ja Helsingisse, tulevikus võiks sihtkohtadena lisanduda ka Stockholm ja Kopenhaagen. Neist viimane on Põhjamaade suurim lennujaam, kirjutab Postimees.
Liinide edukusse paneb tartlasi uskuma tõsiasi, et Tallinna lennujaama reisijate hulgas läbi viidud küsitluse põhjal oli eelmisel aastal reisinute seas 65 000 inimese reisi algus- või sihtpunktiks Lõuna-Eesti.
Tartu abilinnapea Sven Illingu sõnul on Euroopa Liidu abirahad Ülenurme lennuvälja investeerimiseks praegu sisuliselt olemas, muuta oleks vaja aga nende eraldamise ajagraafikut. Üks AirBalticu tingimusi on, et lennujaama paigaldataks navigatsioonisüsteem, mille hind küünib kümne miljoni kroonini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

AirBaltic ise on oma plaane kommenteerides tagasihoidlik, kinnitades vaid, et Tartus on läbirääkimisi peetud ning mõlemad pooled on asja vastu huvi üles näidanud. Eelkõige peab Tartu firma esindaja sõnul täitma nõudmised lennuvälja suuruse ja tehnilise valmisoleku osas ning seejärel saab läbirääkimistes juba detailsemaks minna.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele