• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,75
  • DOW 300,08%45 872,02
  • Nasdaq 0,82%22 323,65
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,71
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,75
  • DOW 300,08%45 872,02
  • Nasdaq 0,82%22 323,65
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,71
  • 01.11.04, 07:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tartu pürib Läti firma toel rahvusvaheliseks lennujaamaks

Tartu lennujaam püüab ühes linnaga meelitada Ülenurmele lätlaste AirBalticut, kes võiks lõunaeestlasi viia nelja ümbruskonna olulisemasse transiitlennujaama.
Tartu juhid on juba kohtunud AirBalticu esindajatega ning lennufirmalt on saadud ka tingimused, mille täitmine oleks lennuliikluse alustamise eelduseks. Linna nägemuse kohaselt hakkaks lennufirma esialgu inimesi viima Tartust Riiga ja Helsingisse, tulevikus võiks sihtkohtadena lisanduda ka Stockholm ja Kopenhaagen. Neist viimane on Põhjamaade suurim lennujaam, kirjutab Postimees.
Liinide edukusse paneb tartlasi uskuma tõsiasi, et Tallinna lennujaama reisijate hulgas läbi viidud küsitluse põhjal oli eelmisel aastal reisinute seas 65 000 inimese reisi algus- või sihtpunktiks Lõuna-Eesti.
Tartu abilinnapea Sven Illingu sõnul on Euroopa Liidu abirahad Ülenurme lennuvälja investeerimiseks praegu sisuliselt olemas, muuta oleks vaja aga nende eraldamise ajagraafikut. Üks AirBalticu tingimusi on, et lennujaama paigaldataks navigatsioonisüsteem, mille hind küünib kümne miljoni kroonini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

AirBaltic ise on oma plaane kommenteerides tagasihoidlik, kinnitades vaid, et Tartus on läbirääkimisi peetud ning mõlemad pooled on asja vastu huvi üles näidanud. Eelkõige peab Tartu firma esindaja sõnul täitma nõudmised lennuvälja suuruse ja tehnilise valmisoleku osas ning seejärel saab läbirääkimistes juba detailsemaks minna.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele