• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 02.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Sina maksaksid reklaami vaatamise eest?

Mida Sa arvaksid inimesest, kes on nõus peale maksma, et reklaami vaadata?
Tundub nõme, aga ometi on see ammu tegelikkus. Kindlasti on mõni teist näinud taevakanalitest tulevat ?Popeye? multifilmi meremehest, kes sööb spinatit ja on ülitugev. Ilmselt teavad aga vähesed, et see multifilm oli spetsiaalselt valmistatud Ameerika Spinatitootjate Assotsiatsiooni tellimusel, et propageerida seda imelikku rohelist toiduainet laste hulgas.
Samalaadset peidetud reklaami võib leida arvutimängudest, muusikast, lugematutest filmidest, tele-show?dest ning isegi tsirkuse- ja teatrietendustest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellist tüüpi reklaamile on isegi oma nimetus leitud ? advertainment. Advertainment on tänaseks arenenud kaugele edasi lihtsast sponsorreklaamist ja toote või kaubamärgi näitamisest.
Sedasorti meelelahutuse kaas- või sootuks põhieesmärk on reklaamida toodet. James Bondil on filmides Ericssoni mobiiltelefon ja BMW mootorrattas; film ?Cast Away? on tegelikkuses 2tunnine reklaam FedExile, Ameerika päritolu postiteenuste firmale. Veel on olemas Philipsi elektrooniline tsirkus, teksabrändi Kosiuko nimeline raadiojaam ja palju muud sarnast.
Asja idee on üdini lihtne ? inimesed ei taha reklaami, vaid meelelahutust. Miks siis mitte seda neile ka pakkuda.
Minu seekordne reklaamileid olekski samast vallast, nimelt Andrus Kivirähki raamat ?Limpa ja mereröövlid? kirjastuselt Varrak. Limpa? Teate küll, see nösuninaga limonaadisiga A. Le Coqi limonaadipudelilt. Seekord on aga reklaam valatud ülikavalasse vormi ? sellisesse, mille eest on tarbija nõus peale maksma. Ega muud, kui seadke oma sammud ilusti-kenasti raamatupoodi, oma lastele reklaami ostma.
Autor: Andrus Kivirähk
See on raamat Limmost, kes ühel öösel järsku oma voodist ära kaob. See on raamat Limmast, kes oma venda kohe otsima läheb. Ja otse loomulikult on see raamat limonaadisiga Limpast, kes vahetpidamata limonaadi kaanib. Veel on see raamat mereröövlitest, tontidest, patjadest.
Autor: Meelis Mikker

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele