Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Libedasõidukoolitus linnatänaval keelustatakse

    Lõppastmekoolitus on kohustuslik igale juhile, kes soovib oma ?vahtralehe? igaveseks sahtlipõhja panna. Ometi läbib koolituse vaid 50% soovijatest. Praegu ei saa ARK kontrollida, kui paljud tegelikult ka libedasõitu teevad, kuid 1. jaanuaril jõustuv seadus keelab lõppastmekoolituse avatud tänaval. See peaks asjatundjate hinnangul muutma olukorra märksa läbipaistvamaks.
    Uue seaduse jõustumise ning talvesõitude algusaja vahele jääb kuu aega, mis teeb Männikule libedarada ehitava OÜ Autosõit juhatuse liikme Illimar Maasingu murelikuks. Mitte ainult seetõttu, et paljud õpilased pääsevad koolitusest, vaid ka selle pärast, et mitmed õpetajad, kellelt uus seadus erikoolitust nõuab, nihverdavad kohustusest kõrvale.
    Maasing ei ole kade, vaid muretseb liiklusohutuse pärast. Ta leiab, et talvekoolitusest kõrvalehiilimine on liikluse seisukohalt ohtlik. ?Libedasõitu tehakse kindla põhjusega. Meie juures on tavaline praktika, et tuleb kogenud autojuht või õpetaja ning teatab, et talle pole küll mitte midagi uut õpetada. Lahkudes avaldab ta juba head meelt, et koolitusest osa võttis, kuna sai palju uusi ning kasulikke teadmisi,? räägib Maasing. ?Isegi Marko Asmer ütles pärast libedakoolituse läbimist, et õppis palju uut juurde.?
    Teise murena mainib ta, et uue seaduse jõustumiseni jääva ühe kuu jooksul saab talvesõitu teha veel avatud tänaval, mis tähendab, et autoga sõites võib tavaliikleja ühel hetkel enda eest avastada külglibisemises õppesõiduauto, mille juhil pole õrna aimugi, kuidas olukorrast terve nahaga välja tulla.
    Üks põhjus, miks paljud on lõppastmekoolituse läbimise asemel lihtsalt allkirja eest maksnud või sõidu tänaval teinud, on libedaraja puudumine Tallinnas. Selle probleemi lahendamise on enda kanda võtnud OÜ Autosõit. Kuigi aastas lisandub 16 000?17 000 uut juhti ning ligi 1/3 neist Tallinna, on see OÜ-le Autosõit julge ettevõtmine. Neile kuuluv Tartu rada pole ennast veel ära tasunud ning töötab alarakendatult. Tallinna lähistele ehitatava raja kogumaksumuseks kujuneb ligi miljon eurot (15 mln krooni) ning see hakkab end ära tasuma alles 3?4 aasta pärast. Firmal aitavad praegu ots otsaga kokku tulla alarmsõidukikoolitused, tänu millele on ka libedaraja hind taskukohasem. Võiks arvata, et suurte investeeringute katmise tarbeks tõstetakse uue raja kasutamise hinda, kuid Maasingu sõnul ei ole plaanis seda teha. ?Me tahame propageerida libedaraja kasutamist ning eeliseid. Hinna tõstmine sellele kaasa ei aitaks,? põhjendab ta.
    Rada hakkaks end kiiremini ära tasuma, kui talvekoolitus lisataks algkoolitusele. Kuna nii tehes suureneks ka liiklusohutus, on see teema arutluse all olnud juba pikemat aega. Kitsaskohaks on just see, et talvel õppivatele juhtidele räägitakse põhinipid juba ära, kuid suveõpilased jõuavad enne kohustusliku ooteperioodi ? 11 kuud ? möödumist ilma õpetuseta talvistel teedel seigelda. Soomes on alg- ja lõppkoolitus juba liidetud ning osaliselt tänu sellele on ka liiklusõnnetuste arv vähenenud.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium põhjendab kahe koolituse lahus hoidmist libedaradade vähesusega, väites, et talv jõuab millalgi kätte niikuinii ja nii saab ka suvel algkoolituse läbinu libedal sõitmise oskused kätte. Kuid selgusetuks jääb, mida suveõpilased 11 kuu sisse jääva talve jooksul tegema peaksid. Lõppastmekoolitusest on juba ära võetud pimedasõit, kuid selle astme täielikku ärakaotamist Maasing ei poolda, sest topeltkoolitus võimaldaks oskusi süvendada ning kogemusi vahetada. ?Autojuhtimine kipub mitte sõites kiiresti ununema. Seega, isegi kui osa talvekoolitusest oleks lisatud algkoolitusele, tuleks õpilased aasta pärast uuesti ette võtta ning kõik üle rääkida- näidata.?
    Algkoolituse ning libedasõidu ühendamise vajalikkust näeb ka Haapsalu autokooli Klimberg omanik Koit Klimberg, kellele on piisav põhjus kahe asja kokku panemiseks asjaolu, et kui seda ei tehta, ei pruugi inimest aasta pärast autojuhiloa saamist enam elus olla. Raplas omanimelist autokooli omav Heino Remmel lisab, et talveõppuritelt lõppastmekoolituse nõudmine on ebaaus, sest algkoolituse käigus oleks võimalik ka libedaraja oskused omandada.
    Esialgu siiski kaht koolitust liita plaanis ei ole, kuid jaanuaris jõustuv seadus on loodetavasti avamänguks uutele suundadele liiklusohutuse kasvatamisel Eestis.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.