• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 11.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bussifirmade juhid rööbasbusse ei karda

Jõgeva maavanem Aivar Kokk on välja käinud idee, et Jõgevamaad läbival raudteel võiks inimeste mobiilsuse tõstmiseks liikuda rööbasbussid.
Maavalitsuse teatel on juba alustatud läbirääkimisi Edelaraudteega. Hoopis laiem eesmärk on käivitada rööbasbussiliiklus kogu Lõuna-Eestis, mis vajab aga kõigi Lõuna-Eesti maakondade tahet ja toetust.
?Rööbasbusside kasutamine oleks rentaabel ilmselt vaid Tallinna lähedal,? kommenteeris ASi Tarbus juhatuse esimees Valter Keis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Idee autorite esialgsete prognooside järgi on rööbastranspordi kasutamine mõistlik, kui inimeste arv tunnis mingil lõigul on vähemalt 300 inimest.
Valter Keis pidas seda numbrit näiteks Jõgeva ja Tartu suunal liiga optimistlikuks. ?See on kuus suurt bussitäit rahvast,? arvutas Keis. ?Selline reisijatehulk ei tundu reaalne.?
Keisi sõnul on kõige olulisem see, et igal kodanikul oleks ühistransport kättesaadav. ?Bussiliiklus ei kao ära, sest neid kohti, kust raudtee läbi läheb, ei ole väga palju,? seletas Keis. ?Pealegi ei saa reisijatevedu raudteel olla kunagi nii sage, kui on bussiliiklus.?
Tarbus teeb bussisõite peamiselt Tartu maakonnas. Üks väheseid marsruute, kus Tarbuse oma kattuks peaaegu täielikult rööbasbussi omaga, on Tartu?Elva liin.
Rööbasbussitranspordi käivitumine bussiliiklust Põlvamaal oluliselt ei muudaks, ütles OÜ Põlva Reisijateveod juhataja Endel Olli.
?Loomulikult sõltub kõik sellest, kui tihedalt rööbasbuss käima pannakse,? ütles Olli.
Olli rääkis, et kui Edelaraudtee aastaid tagasi rongiliikluse Oravani katkestas, avasid nad kohe Orava bussiliini. ?Kuigi eelmisest aastast käib taas rong üks kord päevas Tartu ja Orava vahet, kasutavad reisijad ka meie bussiliini endiselt hoolega,? lisas Olli.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele