Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bussifirmade juhid rööbasbusse ei karda
Jõgeva maavanem Aivar Kokk on välja käinud idee, et Jõgevamaad läbival raudteel võiks inimeste mobiilsuse tõstmiseks liikuda rööbasbussid.
Maavalitsuse teatel on juba alustatud läbirääkimisi Edelaraudteega. Hoopis laiem eesmärk on käivitada rööbasbussiliiklus kogu Lõuna-Eestis, mis vajab aga kõigi Lõuna-Eesti maakondade tahet ja toetust.
?Rööbasbusside kasutamine oleks rentaabel ilmselt vaid Tallinna lähedal,? kommenteeris ASi Tarbus juhatuse esimees Valter Keis.
Idee autorite esialgsete prognooside järgi on rööbastranspordi kasutamine mõistlik, kui inimeste arv tunnis mingil lõigul on vähemalt 300 inimest.
Valter Keis pidas seda numbrit näiteks Jõgeva ja Tartu suunal liiga optimistlikuks. ?See on kuus suurt bussitäit rahvast,? arvutas Keis. ?Selline reisijatehulk ei tundu reaalne.?
Keisi sõnul on kõige olulisem see, et igal kodanikul oleks ühistransport kättesaadav. ?Bussiliiklus ei kao ära, sest neid kohti, kust raudtee läbi läheb, ei ole väga palju,? seletas Keis. ?Pealegi ei saa reisijatevedu raudteel olla kunagi nii sage, kui on bussiliiklus.?
Tarbus teeb bussisõite peamiselt Tartu maakonnas. Üks väheseid marsruute, kus Tarbuse oma kattuks peaaegu täielikult rööbasbussi omaga, on Tartu?Elva liin.
Rööbasbussitranspordi käivitumine bussiliiklust Põlvamaal oluliselt ei muudaks, ütles OÜ Põlva Reisijateveod juhataja Endel Olli.
?Loomulikult sõltub kõik sellest, kui tihedalt rööbasbuss käima pannakse,? ütles Olli.
Olli rääkis, et kui Edelaraudtee aastaid tagasi rongiliikluse Oravani katkestas, avasid nad kohe Orava bussiliini. ?Kuigi eelmisest aastast käib taas rong üks kord päevas Tartu ja Orava vahet, kasutavad reisijad ka meie bussiliini endiselt hoolega,? lisas Olli.