• OMX Baltic−0,73%300,19
  • OMX Riga−1,03%877,72
  • OMX Tallinn−0,34%2 060,1
  • OMX Vilnius0,03%1 192,91
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,25%8 821,36
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,11
  • OMX Baltic−0,73%300,19
  • OMX Riga−1,03%877,72
  • OMX Tallinn−0,34%2 060,1
  • OMX Vilnius0,03%1 192,91
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,25%8 821,36
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,11
  • 16.11.04, 08:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Paberkaardid jäävad ID-piletist kallimaks

Kuigi Tallinn kavatseb uuest aastat kaotada eri piletihinnad elukoha alusel, jäävad paberist sõidukaardid kallimaks kui ID-kaardil põhinevad piletid.
Kui praegu maksab ID-kaardi põhine 30 päeva kaart pealinlastele ja harjumaalastele 200 krooni ning teistele inimestele 350 krooni, siis uus hind on homsele linnavalitsuse istungile jõudva eelnõu kohaselt kõigile 220 krooni. Paberist kuukaardid maksavad praegu 350 krooni ning uuest aastast langeb nende hind 320 kroonile, kirjutab Postimees.
Märtsis Keskerakonna eestvedamisel kasutusse võetud ID-piletite ehk ID-kaardil põhinevate perioodikaartide eesmärgiks oli kehtestada pealinlastele soodushind ning kuna paberkaardi omaniku elukohta ei saa kontrolör kindlaks teha, tõsteti nende hinda pea kaks korda.
Tallinnaga umbes sama kallite sõidukaartidega Tartus pole linnavõim oma elanikele soodustusi tegema hakanud ning ka paberist kaartide ja ID-piletite hinnad on võrdsed.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kindlasti ostaksin paberkaardi, kui see oleks sama hinnaga kui ID-pilet,» ütles Postimehele eile Tallinna Kaubamaja juures trolli oodanud Adik Levin (64). «Paberkaart oleks palju mugavam.»
Omaaegne tuntud lastearst ja praegu firmajuhina töötav mees märkis, et unustab pidevalt ära, millal ID-pileti ostis, ning kannab seetõttu kaasas ostukviitungit.
Tallinna abilinnapea Kaupo Reede sõnul jätab linnavõim paberkaardid kallimaks, et inimesed võimalikult palju ID-pileteid kasutaks. «Kui me tahame oma transporti planeerida, siis peame teada saama, kes linnas sõidavad, ning ID-pilet seda võimaldab,» lausus ta.
Tartu abilinnapea Hannes Astok märkis, et Tartu pole kaalunud paberkaartide kallimaks tegemist võrreldes ID-piletitega. Kui Tallinnas sõidab lõviosa inimesi just ID-piletiga, siis Tartus on neid vaid kümnendik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele