Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sügisene turistidevoog jäi ühekülgseks
2,3 miljoni eest Ettevõtlus Arendamise Sihtasutuse (EASi) poolt korraldatud turismihooaja pikendamisele suunatud sügiskampaania ei toonud küll oodatud turistide voogu Eestisse ega suurendanud siseturismi, kuid ettevõtjate sõnul tasus see end reklaami mõttes ära.
Uute klientide näol said tulu rahva hulgas niigi populaarsed matkakorraldajad Soomaal ja Kõrvemaal. Kehvemini läks neil, kes tutvustaval veebiaadressil jäid siseturismifirmade nimekirjas lõpu poole.
Kopraonu kanuumatkasid korraldav Andres Aasumets on hoolimata nigelast tagasisidest meelestatud positiivselt. ?Turismitaludel on vähe reklaamivõimalusi, riigi abi kulus asja ette,? ütles ta.
Miks tagasisidet polnud? ?Kuna suvi oli kehv, siis paljud otsustasid minna soojale maale suve otsima. Turismis on juba kord suur roll ilmal,? lisas Aasumets.
?Olime ootusvalmis ega pannud midagi veel talvekorterisse, aga kahjuks ei tulnud isegi mitte ühtegi broneeringut kampaania kaudu,? rääkis Hiiumaa turismitalupidaja Ade Laja. Ta möönab, et klientideta jäämise põhjus võib peituda ka ühenduses mandriga. ?Lapsed lähevad kooli ja kes see hakkab perega nädalavahetuseks Hiiumaale puhkust planeerima.?
Sügisturiste ei saanud ka Põlvamaa Süvahavva loodustalu peremees Peep Tobreluts, kes samas ei heida meelt ja on rõõmus, et kampaania aitas talu tutvustada. ?Hooajaväliste aegade täitmine on ikka olnud valus teema. Sel asjal on aga tulevikku,? usub Tobreluts.
?Kuigi seiklusturism oli sügiskampaanias esiplaanile tõstetud ja huvi suur, siis paraku ei tulnud ühtegi päringut selle kampaania kaudu,? tunnistas ka ekstreemset merepäästeatraktsiooni Mayday-Mayday pakkunud Paap Kõlar. Tema sõnul on siiski tervitatav, et riik turismiettevõtetele õla alla pani, sest seni on riiklik turundus olnud puudulik.
Samas Soomaal jalgsi- ja kanuumatku korraldava Aivar Ruukeli sõnul oli kasu selgelt tuntav. ?Nii head sügist pole veel seni olnud ja ma usun, et see on just tänu kampaaniale,? räägib Ruukel. Kampaania käigus rahustavaid rabamatku Põhja-Kõrvemaal pakkunud Mart Reimann kinnitab samuti, et sai kliente juurde. Päringuid tuli sadades, millest küll kõik ei realiseerunud.
Lääne-Virumaal kanuumatku korraldav Vahur Leemets hindab tulemust heaks, sest maha õnnestus müüa kaks matka.
EASi Turismiarenduskeskus vanemkonsultandi Andrus Nõmme sõnul oli kampaania eesmärk teavitada Eestis elavaid linlasi sellest, et Eestis on sügisel ilus ja ettevõtjad pakuvad ka atraktiivseid tegevusi.
Ta peab kampaaniat kordaläinuks, sest selle kaudu motiveeriti ettevõtjaid ja reisikorraldajaid tulema välja uute huvitavate madalhooaja toodetega. ?Püstitada eesmärgiks siseturistide arvu kasv oli raske, sest eelmise aasta sügishooaja kohta detailne ülevaade puudub. Kampaanial on pikemaajaline perspektiiv ja edukust saame mõõta pärast kolme hooajakampaaniat ning rääkida siis konkreetsetest numbritest,? sõnas ta.