• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,38%5 990,71
  • DOW 300,18%42 282,34
  • Nasdaq 0,47%19 537,97
  • FTSE 100−0,15%8 761,83
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,38%5 990,71
  • DOW 300,18%42 282,34
  • Nasdaq 0,47%19 537,97
  • FTSE 100−0,15%8 761,83
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,65
  • 30.11.04, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Via Baltica Pärnu teelõigu tulevane marsruut sai paika

Via Baltical Ikla ja Tallinna vahel pudelikaelaks jäänud Pärnut läbiva lõigu ümberehituse projekteerimiseks on käsil rahvusvaheline hankekonkurss.
Maanteeameti europrogrammide osakonna juhataja Urmas Konsap ütles, et ligi kümme miljonit krooni maksma mineva projekti lähteülesandena on nüüd lõplikult paigas, kuidas rahvusvaheline tee läbi Pärnu hakkab kulgema, kirjutab Pärnu Postimees.
Projekt hõlmab ka Tallinna ja Lihula maantee ühendust, et tagada juurdepääs sadamale. Teada on tee-ehitusega seotud orienteeruvad tähtajad.
Rahvusvahelise projekteerimishanke pakkumiste tähtaeg on 22. detsember, projekteerimine algab tuleva aasta märtsis ning projekt peab valmis saama 2006. aasta veebruaris. Seejärel esitatakse ehituseks euroraha saamise taotlus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konsap selgitas, et kuna tegemist on põhimaanteega, katsutakse linna piires läbi saada võimalikult väheste peale- ja mahasõitudega ning püütakse vältida eritasandilisi ristmikke, mille tegelik vajadus selgub projekteerimise käigus ja mis tunduvalt suurendaksid ehitusmaksumust. Kiiruse piirang Via Baltica Pärnu linna läbival lõigul siiski tuleb, selleks saab 70 km/h, teatud lõikudel ka 50 km/h.
Konsap ütles, et valdavalt läbivad uued teelõigud riigimaid, kuigipalju on Ehitajate tee laiendamisel siiski tegemist ka eramaadega, kus on vaja kokkuleppeid maaomanikega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele