Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-kaubandusel põhi all
Euroopa Liit tegi elektroonilises kaubanduses suure sammu edasi, kui ministrid jõudsid kiiresti areneva sektori reguleerimises läinud nädalal esimeste kokkulepeteni, kirjutas Äripäev viis aastat tagasi.
E-kaubanduse direktiivi peamine põhimõte on, et internetis oma kaupu müüvatel firmadel tuleb järgida üksnes oma riigi ettevõtlus- ja konkurentsiseadusi ? nii maksab näiteks Saksamaalt kaupa ostev prantslane vaid Saksa käibemaksu ning kaupa või teenust müüv firma peab järgima ainult Saksamaa seadusi. Koos nädal varem vastu võetud direktiiviga, mis legaliseeris lepingutel elektroonilise allkirja, on varem seadustamata valdkond saanud lõpuks juriidilise aluse, mis peaks e-kaubanduse plahvatuslikku arengut veelgi hõlbustama. ?Sundida firmasid järgima kõigi liikmesriikide seadusi muudaks direktiivi nonsensiks,? ütles Briti e-kaubanduse eest vastutav minister Patricia Hewitt. ?Võita on aga palju ? kogu e-kaubanduse ühisturg.?