Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Numbriliikuvus algab 1. jaanuaril
Kolm suurt mobiiltelefonioperaatorit ja telefoninumbrite andmebaasi pidaja Abobase Systems kinnitasid, et tehniliselt on numbriliikuvust võimaldavad süsteemid tööks valmis ja korralikult testitud.
Testimisega alustati detsembri alguses ning kolme nädala jooksul leitud pisivead on parandatud. 1. jaanuarist võivad kliendid operaatorit vahetada, jättes oma telefoninumbri muutmata.
Oma vana numbriga teise võrku liikumine käib järgnevalt. Klient läheb uue operaatori juurde ning teeb seal avalduse liitumislepingu sõlmimiseks, mainides ära, et soovib vana numbri uue operaatori juurde kaasa võtta. Operaator annab kliendile uue SIM-kaardi.
Edasi tegutsevad mobiilsideoperaatorid. Uus operaator sooritab toimingud kliendi volituse alusel ? näiteks lõpetab kliendi eest lepingu eelmise operaatoriga.
Kui kõik kliendi antud andmed on korrektsed ja vanal operaatoril ei ole kliendile pretensioone (näiteks maksmata arved või järelmaksuga müüdud telefon), siis saab klient SMSi teel teada kuupäeva ja kellaaja, millal üleminek toimub ? st teenus endise operaatori juures suletakse ja uue juures avatakse.
Kogu protsess võtab aega 7?10 päeva. Kogu selle aja saab klient rääkida vana SIM-kaardiga oma senise operaatori võrgus.
Kliendile ei pruugi ?oma? võrgu numbrile helistades kehtida võrgusisese kõne tariif. Seda, millise võrgu klient keegi on, saab alates jaanuarist kontrollida mobiilifirmade veebilehtedelt või klienditeeninduse telefonilt.
Prognooside kohaselt on 10% lepingulistest klientidest sellised, kes liiguvad sooduspakkumiste jahil ühest firmast teise.
Kindel rühm operaatorivahetajaid on ettevõtjad, kes on pikemat aega olnud ühe sidefirma külge aheldatud. Põhjuseks on mitmel pool avaldatud telefoninumbrid, mistõttu pole telefoninumbrite vahetus tulnud klientide kaotamise hirmus kõne alla. Alates jaanuarist on ka ettevõtetel võimalik vahetada teenusepakkujat, kuid jätta numbrid samaks.
Kliendid nurisevad sageli, et siiamaani on soodustusi saanud põhiliselt ainult sideoperaatoritega liitujad.
Aastal 2005 muutub kliendi hoidmine palju tähtsamaks. EMT-l on soodustusi pakkuv kliendiprogramm Topeltpluss, kuid see on mõeldud vaid eraisikutele. EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul on uuel aastal oodata muudatusi ja täiendusi Topeltplussi programmi.
Mobiilsideoperaatori valik sõltub mitmest asjaolust ning hindade võrdlus on ülimalt keeruline.
Põhjuseks on väga erinevad hinnapoliitikad. Mõne firma või paketi puhul võetakse arvesse kõne toimumise kellaaega, teises on kõned sama hinnaga ööpäev läbi.
Mõne paketi puhul on osa teenuseid odavamad, samas kui osa teenuseid jälle konkurentidest kallimad. Võimatu on soovitada ideaalset paketti, sest kõik sõltub ikkagi konkreetse inimese või firma vajadustest. Oleme ühte suurde tabelisse kokku kogunud erinevate lepinguliste ning ettemaksuga pakettide hinnad ning esitaks siinkohal mõned tähelepanekud, mis silma hakkasid.
Esimene asi, mida klient uurima peaks, on kõneaja arvestuse täpsus. See võib kõikuda 1?20 sekundini. See teave on eriti oluline kliendile, kes teeb palju lühikesi kõnesid.
Kõnehindasid vaadates tasub tähelepanu pöörata sellele, millistel kellaaegadel helistatakse ning kas kõned on valdavalt võrgusisesed, oma võrgust teiste mobiilifirmade klientidele või hoopis välismaale. Ka kuutasu suurus või selle puudumine mõjutab nii mõnegi kliendi otsust.
SMSi saatmine on kõige soodsam Tele2 Smart-kõnekaardi klientidele ? maksab ainult 75 senti ööpäev läbi ?, kõige kallim Radiolinja Seenioripaketi klientidele ? 5 krooni iga saadetud SMS.
Kõige soodsam multimeediasõnum on Tele2 lepingulistel klientidel ? 4 krooni teate kohta ?, kõige kallim Zorro10 kõnekaardiga ? 7.80 ühe MMS-teate eest.
Autor: Alar Pardla