• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 11.01.05, 16:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merendusinimesed kritiseerisid transpordi arengukava

Täna merendusteemalises ümarlauas arutusel olnud transpordi arengukava aastaiks 2005-2013 sai terava kriitika osaliseks.
'Ma ei näe selle kava merendust puudutavas osas paljusid punkte, mis erinevate merendusringkondade esindajatega kokku leppisime sisse panna,' ütles Mereakadeemia rektor Jüri Lember.
Paljude osalejate hinnangul on esitletud kava liiga üldsõnaline ja selles puuduvad konkreetsed eesmärgid. 'Mida näiteks tähendab laevanduse jätkusuutlikkuse tagamine olemasolevate vahenditega,' küsis Laevaomanike Liidu asepresident Rein Merisalu.
Konkreetsete sammudena pakkusid merenduse asjatundjad arengukava kooskõlastusringil sellesse sisse panna näiteks riikliku merenduspoliitika koostamise, vastava valitsuskomisjoni moodustamise ja laevanduse riikliku toetusprogrammi väljatöötamise, kuid selliseid punkte dokumendis praegu ei ole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Logistikaühingu juhatuse esimees Illimar Paul soovis, et arengukavas oleks kaks kindlat eesmärki. Esiteks tuleks peatada Eesti laevade teiste riikide lipu alla minek. Pauli sõnul võiks eesmärgiks seada, et aastal 2013 oleks Eesti laevaregistris vähemalt 100 kaubalaeva praeguse 14 asemel. Teiseks võiks sel ajal Eestit läbida miljon TEU-d konteinerkaupa praeguse saja tuhande asemel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske ei näinud valitsuskomisjoni moodustamisel mõtet, kuid lubas tehtud ettepanekuid arvestada arengukava lõpliku variandi koostamisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele