• OMX Baltic−0,02%319,47
  • OMX Riga0,32%980,52
  • OMX Tallinn0,11%2 232,16
  • OMX Vilnius−0,1%1 509,2
  • S&P 500−0,22%7 801,77
  • DOW 30−0,66%51 179,87
  • Nasdaq −0,22%27 538,69
  • FTSE 100−0,81%10 374,11
  • Nikkei 225−1,42%69 042,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,4
  • OMX Baltic−0,02%319,47
  • OMX Riga0,32%980,52
  • OMX Tallinn0,11%2 232,16
  • OMX Vilnius−0,1%1 509,2
  • S&P 500−0,22%7 801,77
  • DOW 30−0,66%51 179,87
  • Nasdaq −0,22%27 538,69
  • FTSE 100−0,81%10 374,11
  • Nikkei 225−1,42%69 042,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,4
Maksuamet lubab füüsilisest isikust ettevõtjatel tormis hävinud vara maha kanda.
Maksu- ja Tolliamet soovitab <#interneti kodulehel=http://www.emta.ee/index.php?id=2230> tänavu jaanuarikuu tormidest kannatada saanud füüsilisest isikust ettevõtjatele (FIE), kelle tegevus on katkenud ja mõne aja jooksul pole võimalik vara kõlbmatuks muutumise, hävimise, kadumise või muude põhjuste tõttu ettevõtlusega tegeleda, kaaluda otstarbekust ettevõtluse registreerimise peatamiseks kuni ettevõtlustegevuse taastamiseni või hoopiski ettevõtluse lõpetamist. Seejuures võib maha kanda tormis hävinud või kadunud ettevõtluse vara, mille soetamismaksumus on kantud ettevõtluse kuludesse.
Kuna kassapõhise raamatupidamisarvestuse korral ei ole raamatupidamise sise-eeskirjade koostamine kohustuslik, siis sellisel juhul koostatakse FIE poolt tormis hävinud või kadunud vara mahakandmise akt või õiend. Akt või õiend peab sisaldama vara liiki ja täielikku nimetust, soetamise aega ja ettevõtluse kuludesse kantud soetamismaksumust, vara hävimise või kadumise korral sellekohast teavet ja põhjust.
Maksuamet märgib, et tegevuse peatamiseks peab FIE ette teatama lihtkirjaliku avaldusega, märkides avalduses ajavahemiku, millal ettevõtlus peatatakse. Sel ajal pole vaja tasuda tulu- ega sotsiaalmaksu avansilisi makseid. Ettevõtluse peatamise ajal laekunud ettevõtlustulu võetakse maksustamisel arvesse. Ettevõtluse peatamise ajal tehtud kulutusi ettevõtlustulust maha ei arvata.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele