• OMX Baltic−0,02%270,01
  • OMX Riga−0,15%867,64
  • OMX Tallinn−0,12%1 711,26
  • OMX Vilnius−0,24%1 055,03
  • S&P 500−0,3%6 034,91
  • DOW 30−0,35%44 247,83
  • Nasdaq −0,25%19 687,24
  • FTSE 100−0,86%8 280,36
  • Nikkei 2250,53%39 367,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,53
  • OMX Baltic−0,02%270,01
  • OMX Riga−0,15%867,64
  • OMX Tallinn−0,12%1 711,26
  • OMX Vilnius−0,24%1 055,03
  • S&P 500−0,3%6 034,91
  • DOW 30−0,35%44 247,83
  • Nasdaq −0,25%19 687,24
  • FTSE 100−0,86%8 280,36
  • Nikkei 2250,53%39 367,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,53
  • 20.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasutusrendiga soetatud auto ostjat võib üllatada suur käibemaks

Kasutusrendi puhul jääb pärast rendiperioodi lõppu alles 20?25% jääkväärtus, mille tasumisel on kliendil õigus auto endale osta. Ent autosalongide müüjad ja liisingufirmade töötajad vaikivad sellest, et välja ostes tuleb käibemaks tasuda mitte jääkväärtuselt, vaid turuväärtuselt. See tähendab klientidele ettearvatust tuhandeid kroone suuremat kulu, kirjutas eilne Delovõje Vedomosti.
Näiteks viieaastase liisinguperioodi lõpus on algselt 125 000 krooni maksnud Fiat Panda 20% jääkväärtus pärast esimest sissemakset 25 000 krooni. See tähendaks 3800 krooni käibemaksu. Auto turuväärtus on aga 50 000 krooni, mistõttu peab klient arvestama kaks korda suurema käibemaksusummaga.
Ajalehe küsitletud autofirmade esindajad ütlesid, et sellisest olukorrast annab mööda minna, kui hinnata auto turuväärtus odavamaks, märkides ta näiteks defektseks.
Pangad aktsepteerivad seda ja midagi lisaks pole vaja maksta.
Liisingufirmade liidu seisukoha järgi peab klient üllatuste vältimiseks ise nõudma lepingut sõlmides jääkväärtusele lähedast turuväärtust.
?Probleem on ilmselt tekkinud sellest, et praegu lõppevates 3?5 aastat tagasi sõlmitud kasutusrendilepingutes on jääkväärtused turuhinnaga võrreldes oluliselt väiksemad,? ütles Eesti Liisingfirmade Liidu juht Reet Hääl. Tema sõnul on vahepeal käibemaksuseadus oluliselt muutunud.
Kasutusrendi lepingut sõlmides on klient Hääle sõnul otsustanud, et ta soovib sõidukit kasutada, mitte seda välja osta. Vastasel juhul tuleks sõlmida kapitalirendi leping.
Juhul kui klient ei ole siiski kindel, kas ta 3?5 aasta pärast soovib auto tagasi anda või välja osta, siis üllatuste vältimiseks peaks ta nõudma, et lepingu lõppedes oleks auto väljaostu väärtus (jääkväärtus) võimalikult lähedane turuväärtusele, märkis Hääl.
Kui klient sõlmib lepingu liisingufirmas, siis jääkväärtuse ja turuväärtuse vahe käibemaksuga maksustamist lepingu lõpetamisel kliendile kindlasti ka selgitatakse ja vastavad punktid on ka sõlmitavas lepingus kirjas, lisas Hääl.
Ta ütles, et ei oska kommenteerida autosalongidest ostetud autode puhul tekkivat olukorda.
Autor: Andrei Akulistõi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele