• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 20.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasutusrendiga soetatud auto ostjat võib üllatada suur käibemaks

Kasutusrendi puhul jääb pärast rendiperioodi lõppu alles 20?25% jääkväärtus, mille tasumisel on kliendil õigus auto endale osta. Ent autosalongide müüjad ja liisingufirmade töötajad vaikivad sellest, et välja ostes tuleb käibemaks tasuda mitte jääkväärtuselt, vaid turuväärtuselt. See tähendab klientidele ettearvatust tuhandeid kroone suuremat kulu, kirjutas eilne Delovõje Vedomosti.
Näiteks viieaastase liisinguperioodi lõpus on algselt 125 000 krooni maksnud Fiat Panda 20% jääkväärtus pärast esimest sissemakset 25 000 krooni. See tähendaks 3800 krooni käibemaksu. Auto turuväärtus on aga 50 000 krooni, mistõttu peab klient arvestama kaks korda suurema käibemaksusummaga.
Ajalehe küsitletud autofirmade esindajad ütlesid, et sellisest olukorrast annab mööda minna, kui hinnata auto turuväärtus odavamaks, märkides ta näiteks defektseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pangad aktsepteerivad seda ja midagi lisaks pole vaja maksta.
Liisingufirmade liidu seisukoha järgi peab klient üllatuste vältimiseks ise nõudma lepingut sõlmides jääkväärtusele lähedast turuväärtust.
?Probleem on ilmselt tekkinud sellest, et praegu lõppevates 3?5 aastat tagasi sõlmitud kasutusrendilepingutes on jääkväärtused turuhinnaga võrreldes oluliselt väiksemad,? ütles Eesti Liisingfirmade Liidu juht Reet Hääl. Tema sõnul on vahepeal käibemaksuseadus oluliselt muutunud.
Kasutusrendi lepingut sõlmides on klient Hääle sõnul otsustanud, et ta soovib sõidukit kasutada, mitte seda välja osta. Vastasel juhul tuleks sõlmida kapitalirendi leping.
Juhul kui klient ei ole siiski kindel, kas ta 3?5 aasta pärast soovib auto tagasi anda või välja osta, siis üllatuste vältimiseks peaks ta nõudma, et lepingu lõppedes oleks auto väljaostu väärtus (jääkväärtus) võimalikult lähedane turuväärtusele, märkis Hääl.
Kui klient sõlmib lepingu liisingufirmas, siis jääkväärtuse ja turuväärtuse vahe käibemaksuga maksustamist lepingu lõpetamisel kliendile kindlasti ka selgitatakse ja vastavad punktid on ka sõlmitavas lepingus kirjas, lisas Hääl.
Ta ütles, et ei oska kommenteerida autosalongidest ostetud autode puhul tekkivat olukorda.
Autor: Andrei Akulistõi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele