Selles, et uute mudelite esitlused toimuvad Hispaanias, ei ole midagi tavatut. Talvisel ajal on sealsed tühjusest haigutavad hotellid valmis vastu võtma kliente mis tahes hinna eest, sootuks siis puhkudel, kui üks maailmakuulus autofirma tuleb ja terve hotelli mitmeks kuuks rendile võtab.
BMW esitlustel on paljude teistega võrreldes teatav eripära. Ei nunnutata kaugelt kohaletoimetatud autoajakirjanike erinevate autosid mittepuudutavate atraktsioonidega ega lihtsalt joodeta neid usus, et lõbusas tujus esitletavast tehnikaimest helgem mälestus jääb. Kogu ettevõtmine on töine ja asjalik, kuid samas ei unusta võõrustajad kunagi koheletulnutesse BMW imagole kohaselt aupaklikult suhtumast.
20. jaanuari pärastlõunal ootab Valencia lennujaama ees kohale saabunud autoajakirjanikke terve rivi musti BMWsid. Vaheldumisi X5- ja 7-seeria luksusautod. Kusjuures mitte tavalised 7-seeria autod, vaid ikka pikendatud kerega. Igasse autosse paigutatakse maksimaalselt kolm inimest, kotid-kompsud tassitakse pagasiruumi, iga autoukse juures seisab teenindaja, kes ukse avab ja sisse istunud ajakirjaniku järel selle uuesti sulgeb. Samal moel võetakse külalised vastu hotelli ukse ees, loomulikult sellise, mille kõrval viis tärni vastu terendavad.
Mõne tunni pärast ootavad kümned ja kümned luksusautod taas koos uksi avavate teenindajatega ülikonnastatud-lipsustatud ajakirjanikke, et need sõidutada Valencia arhitektuuripärli ? tehnika- ja teaduskeskuse ette, kus kohe-kohe esitletakse tuliuut 3-seeria BMWd. Meeleolu on ärev, sest valdav enamus kohaletulnutest on uut kolmandat bemarit vaid piltidelt näinud. Isegi tema maailma esmaesitlus laiemale avalikkusele on plaanitud alles märtsi alguses toimuvale Genfi autonäitusele.
Pressiesitlusel on esinevate BMW juhtfiguuride loetelu suurejooneline: peadisainer Chris Bangle, kommunikatsioonidirektor Thomas Gubitz (kes sõidab lavale esimese põlvkonna 3-seeria BMWga aastast 1975) ja paljud teised. Kokku ligi tosin oma ala tippspetsialisti, kes räägivad lühidalt, mida uus 3-seeria endast kujutab. Läbivateks väljenditeks kogu esitluse jooksul on sõnad excellent jabest in the world. Umbes tunniajalise ?teooria? järel sõidab lavale õhtu peategelane, viienda põlvkonna 3-seeria BMW, mis väliselt meenutab paljuski klass kogukamat 5-seeriat. Pärast põgusat tutvust auto olemusega ja õhtusööki jääb luksusauto tagaistmel tagasi hotelli sõites kummitama vaid üks küsimus ? kas uus kolmene on tõepoolest nii hea, kui tootjad räägivad? Vastuse sellele küsimusele saab järgmisel päeval toimuval proovisõidul.
Järgmisel hommikul on mitukümmend täpselt ühesugust 3-seeria BMWd proovisõiduks Valencia tehnika- ja teaduskeskuse ette üles rivistatud. Millimeetrise täpsusega, täpselt ühesuguste vahedega. Valida on kolme erineva mudeli vahel: 330i automaatkäigukastiga ning 320d manuaal- ja automaatkäigukastiga variandid.
Baltimaade kuus autoajakirjanikku saavad enda käsutusse kõik kolm modifikatsiooni, üks auto kahe peale. Allakirjutanu manuaalse käiguvalitsaga diiselautos asub kaarti lugema Auto Bild Eesti peatoimetaja Toomas Vabamäe. Ja ehkki autol on otse loomulikult peal ka navigatsioonisüsteem, osutub kõrvalistmel istuva kolleegi roll tähtsamaks, kui esmapilgul arvata võinuks: navigatsioonisüsteemi malbe naishääl suudab meid juba esimesel ringristmikul sootuks valesse suunda juhatada. Kiire otsus segav naishääl vaigistada õnnestub alles siis kui navigatsioonisüsteemist DVD korraks välja võtta (selline lahendus oli lihtsalt kõige kiirem). Teekond etteantud rajalegendi järgi viib meid ?Don Quijotest? tuttavasse La Mancha maakonda.
Tee ääres jalutav mees La Manchast on sedapuhku silmini salli mässitud. Auto termomeeter näitab kohati kolme miinuskraadi, mis on hispaanlastele neetult külm isegi jaanuaris. Kohati leiab tee äärest ka lund ning kõle tuul on ajanud kohalikud meeleheitele. Põhjamaa karmis kliimas karastunud autoajakirjanikele teeb see kõik aga pigem nalja, seda enam, et istumise all tuliuus BMW, mille headus osutub just täpselt selliseks, nagu eelmisel õhtul oli väidetud. Auto roolitunnetus ja vedrustus on sedavõrd hea, et kiirusetaju kaob mõne kilomeetriga. Ei mäleta eriti olukordi, mil enne iga kurvi peab pilgu spidomeetrile viskama ja visuaalselt rehkendama, kas sellise kiirusega on võimalik kõiki füüsikaseadusi arvestades antud trajektooriga kurvi läbida või mitte. Igatahes nn tagumikutunnetust häirib auto ülimalt komfortne sõiduvõimelisus tugevasti.
Uus 3-seeria on oma põhiolemuselt täiesti tüüpiline uus BMW. Seda sise- ja välisdisainilt ning ka tipptasemel tehnoloogialt. Auto kuju on selgelt BMW uue disainipoliitika tulemus ja väga suurt eripära 5-seeriaga võrreldes ei leia. Nagu ka tehnoloogia osas: i-drive-juhtimissüsteem, aktiivne roolivõimendi jne. Lisaks neli uut jõuallikat, kuuekäigulised käigukastid (nii manuaal kui ka automaat) ja aktiivne püsikiiruse hoidja, mis hoiab distantsi eessõitva autoga. Kogu auto olemusest õhkub tõdemus, et BMW on luksusauto ka siis, kui ta tegelikkuses on hoopis keskauto. Otsida luksusautost vigu on äärmiselt raske. Ja ega leiagi, isegi kui kahekesi otsingutele pühenduda. Peale ühe ? hind! Seda pole BMW maaletoojad küll veel välja rehkendanud ja ega ka esitlusel selle kohta suurt midagi öelda ei osatud, kuid kogenud autoajakirjaniku kõrv loeb selle vaikuse tagant välja vaid üht: uue hind tuleb tunduvalt soolasem kui eelmise oma. Oleks ilmselt suur ime, kui uue kolmese baasmudeli alla poole miljoni krooni kätte saaks. Kuid elame ? näeme! Esimesed uued BMW kolmanda seeria sedaanid peaksid Eestisse jõudma juba märtsikuus. Küll siis selgus majja saab ja arvestada BMW fännide arvukust Eestis, pole mingit kahtlustki, et seda autot ostetakse mitte üks ega kaks, vaid tunduvalt enam.
Seotud lood
Lisatud interaktiivne kaart Läänemereriikide tänase olukorraga töötuskindlustussüsteemis
Täna näib mõeldamatu tegutseda ja töötada riigis, kus puudub töötukassa ning töötuskindlustus. Ometi kaheldi veel paar aastakümmet tagasi Eestis sotsiaalsüsteemi rajama asudes selle vajalikkuses sügavalt. Veenmist, et tegu on tõesti olulise asjaga, oli selle algatajatel omajagu.