• OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,25%6 090,27
  • DOW 30−0,28%44 642,52
  • Nasdaq 0,81%19 859,77
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 2250,18%39 160,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,25%6 090,27
  • DOW 30−0,28%44 642,52
  • Nasdaq 0,81%19 859,77
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 2250,18%39 160,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • 24.03.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Genf ? suunaviit automaailmas

GM Sequel on üks täiuslikumaid prototüüpe, mis keerab teise lehekülje kogu automaailmas. Ligi paarkümmend aastat tagasi alustatud teadustööst on tänaseks saanud reaalne auto. Vesinikelemendil baseeruvad jõuallikad asuvad nii ees kui taga, mistõttu pole vaja kardaanitunnelit ning auto põhi on sile. Erinevad juhtseadmed töötavad ilma ühegi mehaanilise ühenduseta, ehk kasutatud on By-Wire?i süsteemi. Sequel kiirendab hoolimata oma enam kui kahetonnisest kaalust paigalt 100 km tunnikiiruseni vähem kui 10 sekundiga, tiipkiirus on 145 km/h. Tankimata suudab vesinikuga töötav auto läbida 480 km. Nagu päris auto!
Lihtsalt huvitav eksponent. Toyota väikeauto Aygo näitusevariant, mille tagaosa muutub nupuvajutusega diskoripuldiks, avatud tagauste servast ilmuvad nähtavale kõlarid ja pidu võib alata.
Londonis tegutseva disainistuudio Fenomemom Ltd esimene proovitöö, mis oma ideelt on 1970. aastate legendaarse ralliauto Lancia Stratose uuestisünd. Autol on 435 hj V8 mootor.
1919. aastal asutatud Itaalia firma Stola järjekordse ideeauto S86 Diamante on kujustanud Marcello Gandini, mees, kes andis välimuse ka Lamborghini Miurale. Auto pooltoores välimus tuleneb tõigast, et seesama näitusemasin disainiti ja ehitati valmis vaid viie nädalaga.
Cadillac SRX baasil valminud kontseptauto, mis on Itaalia disainifirma Bertone nägemus tuleviku luksusautost. Lisaks ohtrale luksusele auto sisemuses torkab auto silma oma omapäraselt avanevate ustega.
Laraki Automobiles on Maroko sportautode tootja, mille mudelivalikus on hetkel kaks autot: Laraki Fulgura ja Laraki Borak. Viimane on täiesti uus mudel, mille kapoti all 6-liitrine V12 mootor, võimsusega 540 hj.
Hyundai vastus Renault Modusele, mis väljendab Hyundai uusi disainiideid. Auto on kujustatud Euroopas ja mõeldud eeskätt vallutama siinset väikeautode turgu. Esialgu pole veel selge, kas tootmisküps auto jõuab valmis sügiseseks Frankfurdi näituseks või mitte.
Ford üritab oma SAVi (Sport Activity Vehicle) prototüübi kaudu luua järjekordse uue autoklassi lisaks SUV-le. Oma mõõtmetelt jääb kontsept C-Maxi ja Galaxy vahele. Autol on mitmeid uuendusi, nagu kaugjuhtimise teel kokkupakitav tagaiste ja integreeritud reisikohver.
Itaalia disainifirma Pininfarina 75. juubeliks valminud Maserati kontsept, mille maailmaesitlus sobis ideaalselt 75. rahvusvahelise Genfi autonäituse raamesse. Kontseptauto on valminud koostöös Motorolaga ja lisaks disainiuuendustele sisaldab ka palju uusi infotehnoloogilisi lahendusi.
Giugiaro ja Linde kaasabil valminud Mitsubishi maasturikontsept Nessie on Mitsubishi esimene nähtav tulemus vesiniktehnoloogia alal. Auto kuju on inspireeritud Mitsubishi Dakari ralliautost, müügisaalidesse jõudmiseks kulub aga veel aastaid.
Nissani nägemus tuleviku SUVist ehk linnamaasturist. Peale sportliku disaini on autosse kätketud ka tipptasemel maastikuomadused (vaadates kas või tema kõrgust ja rehvimustrit). Kas temast kasvab näiteks tulevane X-Trail, näitab aeg. Igatahes on näituseauto veel üsna ulmeline, kas või kahele poole üles avanevate uste poolest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 12:32
Mart Poom kutsub panustama: aidake püsti panna uus kilehall
Mart Poomi Jalgpallikool kutsub nii kogukonnaliikmeid kui ka jalgpallisõpru kaugemaltki panustama, et Männiku treeningbaasi uus kilehall saaks püsti veel 2024. aasta sees.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele