• OMX Baltic0,16%297,05
  • OMX Riga0,12%917,78
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,15%1 219,54
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,28%9 215,12
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,68
  • OMX Baltic0,16%297,05
  • OMX Riga0,12%917,78
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,15%1 219,54
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,28%9 215,12
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,68
  • 15.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku ja Tartu õlletehased kasvatasid turuosa

Eesti Õlletootjate Liidu andmetel müüdi tänavu esimesel poolaastal Eestis 61,03 mln liitrit õlut, kasv eelmise aasta esimese poolega oli üle 15%.
AS Saku Õlletehas on aastaga kasvatanud turuosa 41,4%-lt 44,6 protsendile ning AS A.Le Coq Tartu Õlletehas 34-lt 35,6 protsendile. Liidu pressiteates seisab, et Saku kasvatas müüki võrreldes eelmise aastaga koguni veerandi võrra, Tartu Õlletehas viiendiku võrra.
ASi Pärnu Õlu turuosa on aastaga kukkunud 1,3 protsendilt 0,7-le toimuvate uuendustööde tõttu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Me oleme terve poolaasta tegelenud tootmise renoveerimisega, mis tähendab, et praktiliselt on uuendatud kogu villimise osa,? selgitas Pärnu Õlu turundusjuht Anne Tääkre.
AS Viru Õlu on õlletootjate liidu andmete suhtes skeptiline, sest nemad liitu ei kuulu ja ei ole ka liidule müügiandmeid väljastanud.
Eesti Õlletootjate Liidu andmetel on 2005 I poolaasta Viru Õlu turuosa 14% ning on võrreldes eelmise aastaga langenud 2,7%, kuid Viru Õlu müügidirektori Aivar Kaha sõnul oli mais nende turuosa 15% ning tõusis juunis 16% juurde.
Võimalikku turuosa paariprotsendilist kõikumist põhjendas Kaha mitme teguri kokkulangemisega. Ühena tõi ta välja vahepealse müügidirektori puudumise, mis viis müügiinimesed ajutiselt äraootavale seisukohale. Oma mõju omab ka Viru Õlle vähene reklaam meedias, millele on vastukaaluks turu juhtivate õlletehaste suur reklaamtöö. Kolmandaks faktoriks on suur ekspordi maht, mis on hetkel 50%.
?Mis siin salata, suurte mahtude juures on teatud prioriteedid ja eksport on meie prioriteet, mis ei tähenda, et unustatakse koduturg?, selgitas Kaha.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele