• OMX Baltic0,16%297,05
  • OMX Riga0,12%917,78
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,15%1 219,54
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,28%9 215,12
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,68
  • OMX Baltic0,16%297,05
  • OMX Riga0,12%917,78
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,15%1 219,54
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,28%9 215,12
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,68
  • 22.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minister Ester Tuiksoo kiitis Eesti toitu

Pressikonverentsist võtsid osa ka põllumajandusministeeriumi välissuhete ja arenduse asekantsler Ruve ?ank ja tööstureid esindanud Tallinna Piimatööstuse juhatuse liige Kadi Lambot.
Tuiksoo sõnul on peamine tarbija teavitamine ning Eesti toodete konkurentsivõime suurendamine. Eriti tähtis on valmistoodangu tutvustamine välisturgudele
?Kui me siiani oleme välisturgudel olnud peamiselt tooraine tootjad, siis nüüd peaks rohkem rõhku panema valmistoodangule,? märkis Tuiksoo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkurentsivõime ning tarbija teadlikkuse tõstmine on hädavajalikud ka asekantsler ?anki sõnul, kes tutvustas pressikonverentsil erinevaid programme toodete kvaliteedi, kaubanduse ja teeninduse ning tarbija teadlikkuse tõhustamiseks.
?Iga riigi asi on Euroopas oma toiduainetööstuse toodangule koht välja võidelda, kuid seejuures ei tohi halvustada teiste toodangut ega rõhuda enda toidu rahvuslikkusele, vaid toidu erilisusele, tervislikkusele, kvaliteetsusele ning muule sarnasele,? lisas ?ank.
Kohal viibinud töösturite esindaja Tallinna Piimatööstuse juhatuse liige Kadi Lambot, kelle ülesandeks oli arengukava kritiseerimine, leidis sellest siiski vaid positiivset.
?Mina ei leidnud ka väga kriitilise pilguga vaadates arengukavast ühtegi asja ega eesmärki, mida seal olema ei oleks pidanud,? kommenteeris ta. Lambot pidas arenguprogrammi tugevaks küljeks selle orienteeritust tööstuse, kaubanduse, teeninduse ja tarbija ühistööle. Samuti pidas ta väga tähtsaks töösturite osa, kes tegelikult ongi selle idee elluviijad.
Valitsus kiitis Eesti toidu arengukava ettepaneku heaks tänavu maikuus ning see peaks toimima hakkama 2006. aasta jaanuarist. Selleks on ministeeriumi eelarvest kavandatud 20 miljonit krooni.
Arengukava eesmärgiks on kaardistada kohaliku toidu tootmise, töötlemise, turustamise ja tarbimise olukord, suurendada kohalike toidukaupade konkurentsivõimet ja tarbija rahulolu kohaliku toidukaubaga.
Arengukava üheks osaks on ka idee luua kulinaariainstituut, mis oleks ?anki sõnul retseptide katsetamise keskus koos seminariruumidega.
Maakera kaubamärgiga valmistoite tootva Nordic Foodsi juhatuse esimees Kuldar Leis on varem Äripäevale väljendanud skepsist instituudi loomise suhtes.
?Kui tegemist on kama ja mulgipudru promomisega Saksamaal, siis jääb see meie jaoks vähetähtsaks,? ütles Leis. Tema hinnangul tõuseks kulinaariainstituudi loomisest ja Eesti toidu tutvustamisest ettevõtjatele kasu, juhul kui tegemist oleks laiemat sortimenti hõlmava projektiga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele