• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 25.08.05, 12:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikontroll leidis mereväe lipulaeva ?Admiral Pitka? kütusekulus vusserdusi

Riigikontroll leidis Mereväe Staapi auditeerides puudusi ?Admiral Pitka? parendustööde dokumenteerimisel ning laeva­kütuse mahakandmisel.
Kaitseväe juhataja on andnud korralduse alustada ametkondlikku juurdlust, Riigikontroll on info edastanud ka keskkriminaalpolitseile.
Auditi käigus analüüsiti kütusekulusid kuude kaupa ning võrreldi kuuaruannetes näidatud mahakantud kütuse­koguseid laevamehhanismide töötundide kuuaruannete, logiraamatu ning masinate päeva­raamatu andmetega. Laevade ?Wambola? ja ?Sulev? kütusekulu osas audiitoritel olulisi märkusi ei olnud. Kütuse maha­kandmine oli ligikaudses vastavuses mehhanismide töötamise ajaga, teatas riigikontroll.
Riigikontrolli hinnangul olid aga maha kantud kütusekogused staabilaeval ?Admiral Pitka? märgatavalt suuremad, kui võiks eeldada laeva läbisõidust ja laevamootorite tööajast lähtudes. Riigikontrolli audiitorid tuvastasid keskmise kütuse tunnikulu märgatavad kõikumised (71 liitrit kuni 1170 liitrit).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Audiitoritele ei suudetud anda rahuldavat selgitust keskmise kütusekulu sedavõrd märgatava kõikumise kohta vaadeldud kuudel.
Mereväe Staabi kontroll laevade kütusekulu üle ei olnud Riigikontrolli hinnangul rahuldaval tasemel. Kulu­aruandeid ei olnud alati kontrollitud ja kinnitatud ega analüüsitud kütusekulude vastavust laevade läbisõidule ning laevamootorite tööajale. Mõnel juhul oli kuluaruande kinnitanud sama isik, kes selle oli koostanud.
Kaitseväe juhataja teatas Riigikontrollile, et mereväe ülemale on antud korraldus viia läbi ametkondlik juurdlus laeva ?Admiral Pitka? kütusekulude osas.
Riigikontroll leidis ka, et laeval ?Admiral Pitka? tehtud ehitus- ja remonditööd olid ebapiisavalt dokumenteeritud, kuna tööde vastuvõtu aktides puudusid andmed konkreetsete tööde sisu, mahu ja hinna kohta. Riigi­kontrolli hinnangul ei vasta pesemis-, puhke- ja leiliruumi (saun) ehitamisel tehtud tööde mahud makstud summadele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele