Riigikontroll leidis Mereväe Staapi auditeerides puudusi ?Admiral Pitka? parendustööde dokumenteerimisel ning laevakütuse mahakandmisel.
Kaitseväe juhataja on andnud korralduse alustada ametkondlikku juurdlust, Riigikontroll on info edastanud ka keskkriminaalpolitseile.
Auditi käigus analüüsiti kütusekulusid kuude kaupa ning võrreldi kuuaruannetes näidatud mahakantud kütusekoguseid laevamehhanismide töötundide kuuaruannete, logiraamatu ning masinate päevaraamatu andmetega. Laevade ?Wambola? ja ?Sulev? kütusekulu osas audiitoritel olulisi märkusi ei olnud. Kütuse mahakandmine oli ligikaudses vastavuses mehhanismide töötamise ajaga, teatas riigikontroll.
Riigikontrolli hinnangul olid aga maha kantud kütusekogused staabilaeval ?Admiral Pitka? märgatavalt suuremad, kui võiks eeldada laeva läbisõidust ja laevamootorite tööajast lähtudes. Riigikontrolli audiitorid tuvastasid keskmise kütuse tunnikulu märgatavad kõikumised (71 liitrit kuni 1170 liitrit).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Audiitoritele ei suudetud anda rahuldavat selgitust keskmise kütusekulu sedavõrd märgatava kõikumise kohta vaadeldud kuudel.
Mereväe Staabi kontroll laevade kütusekulu üle ei olnud Riigikontrolli hinnangul rahuldaval tasemel. Kuluaruandeid ei olnud alati kontrollitud ja kinnitatud ega analüüsitud kütusekulude vastavust laevade läbisõidule ning laevamootorite tööajale. Mõnel juhul oli kuluaruande kinnitanud sama isik, kes selle oli koostanud.
Kaitseväe juhataja teatas Riigikontrollile, et mereväe ülemale on antud korraldus viia läbi ametkondlik juurdlus laeva ?Admiral Pitka? kütusekulude osas.
Riigikontroll leidis ka, et laeval ?Admiral Pitka? tehtud ehitus- ja remonditööd olid ebapiisavalt dokumenteeritud, kuna tööde vastuvõtu aktides puudusid andmed konkreetsete tööde sisu, mahu ja hinna kohta. Riigikontrolli hinnangul ei vasta pesemis-, puhke- ja leiliruumi (saun) ehitamisel tehtud tööde mahud makstud summadele.