Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elektrooniline kirjavahetus tuleb automaatselt kliendi taskusse
EMT andmeside- ja sisuteenuste juhi Ando Meentalo sõnul on tegemist nii uue teenusega Eesti turul, et sellele ei ole veel eestikeelset nime leitud ning kasutatakse ingliskeelset terminit ?push email?. Vabalt tõlgituna oleks push email eesti keeles tõukemeil, mis kirjaldab e-kirjadega toimuvat vägagi hästi.
Siiani on kasutajad pidanud ise käima üle GPRS-võrgu oma kirjakasti kontrollimas. Tõukemeili puhul saabub info uue kirja kohta mobiiltelefoni ise.
Elisa suhtekorraldusjuhi Regina Salmu sõnul saab teenuse ametlik turuletoomine Eestis olema oktoobrikuus, Inglismaal on Vodafone?i kliendid saanud kasutada tõukemeili juba aprillikuust alates. Teenuse nimi on kõikjal maailmas Vodafone Push Email.
Klient peab teenuse kasutamiseks enda e-posti serverisse või ööpäevaringselt töötavasse kontoriarvutisse installeerima tarkvara, mis edastab saabuvate kirjade koopia sidefirma serverile. Sealt aga saadetakse kirjad edasi mobiiltelefonile.
Automaatselt ei saadeta telefoni aga tervet e-kirja, vaid ainult info saatja, pealkirja ja saatmise kuupäeva kohta. Selline lähenemine hoiab kokku sidekulusid, sest spämmkirjad ei liigu telefoni ja klient ei pea soovimatute kirjade liikluse eest maksma. Huvipakkuvad kirjad saab hõlpsalt telefoni laadida. Spämmi saab serverist kustutada ja vähetähtsad kirjad jätta ootele, et lugeda neid arvuti juurde tagasi jõudes.
Mõlema firma teenus eriti mugav, sest kui spämm või mitteoluline e-kiri kustutada telefonist, liigub info sidefirma kaudu ka kliendi arvutisse installitud tarkvarani, ning meil kustutakse ka arvutist. Samamoodi on lauaarvutist näha telefonist saadetud kirju.
Microsoft Exchange?i kasutajatel lisandub ka kohtumiste andmete sünkroniseerimine. Internetist eemal olev kasutaja näeb pea reaalajas, kui kolleegid teda koosolekule kutsuvad või mõne ülesande delegeerivad. Sünkroniseerimine toimub loomulikult mõlemas suunas.
Välismaal olles töötab teenus probleemideta, küll võib aga Eestisse tagasi jõudes oodata ees negatiivne üllatus saabuva arve näol ? GPRS-side hind välisriikides on kohati väga kallis. Ericsson Eesti peadirektori, Veiko Sepa sõnul on eriti mugav see, et oma meile saab kontrollida kohtades ja olukordades, kus tavaline sülearvutiga meilide kontrollimine on välistatud ? näiteks lennujaamas check-in?i järjekorras.
Autor: Alar Pardla