Peda näitejuhtimise lõpetanud show-mees Milling on õhtujuhi ametit pidanud ligi kümme aastat. Nüüdseks ei ole tegu pelgalt õhtujuhiga, vaid inimesega, kes koostab kogu programmi, vajadusel organiseerides nii helitehnika, bändi kui toimumiskoha.
Oma tööaja jagab Milling kolme tegevuse vahel ? raadio, ürituste organiseerimine ja militaarturism. Viimane on küll veel üsna uus, kuid õhtujuhile väga hingelähedane teema, mis silmad särama paneb. Militaarturismil on pakkuda Tõstamaa metsades huvitavat nii algajale kui ka tõsisema seikluse otsijale.
Õhtujuhi töö on Millingule pigem tasustatav hobi, mida tuleb teha nii kaua, kuni ärevus enne iga üritust hinges püsib. Suurem töö on siiski ürituste organiseerimine ja n-ö regulaartöö raadios.
Õhtujuhina ta tööpuudust kartma ei pea, seetõttu vaatab ta asju pigem nii, et ka enda jaoks väljakutse oleks. Honorari suurust Milling ei avalikusta: ?Hinnakirja kui sellist ei ole. Tasu sõltub ikka ürituse kestvusest, rahva hulgast ja sellest, kui palju tuleb tööd teha. On ka töid, kus pigem asi missioonitundega tehakse ja raha ei mängi suurt rolli.?
Kuigi Milling on keskendunud ürituste korraldamisele, saadavad teda ka vabal ajal õhtujuhi nuhtlused. ?Vaevalt kui jõuad mõnel üritusel, peol või sünnipäeval jope maha visata, oodatakse sult, et kuidagi pidustuste juhtimise enda kanda võtaks,? nentis Milling. Sellisteks olukordadeks on Millingul hea lahendus, öeldes: ?Kui ma kirurg oleksin, siis te ju ei ootaks, et praegu teie pimesoolt opereeriksin.?
Hingega ürituste korraldamisele pühendunud Milling leiab, et ürituste korraldajate seas on palju ebaprofessionaalsust. Tema sõnul ei ole mõtet olla pahane sekretäri või personalijuhi peale, kui nad ei suuda põhitöö kõrvalt meeldejäävaid suvepäevi korraldada. ?Ürituse korraldamine ei ole pelgalt toidu, lillede ja ansambli tellimine, sellega saab tõepoolest igaüks hakkama,? ütleb Milling, kes usub, et ürituste korraldamine tuleb usaldada professionaalide kätte.
Samuti ei mõista ta ettevõtteid, kes vahendavad ponisõitu ja vibu laskmist, lisades hinnale oma protsendi ja nimetavadki seda üritusturunduseks. ?Kontseptsioon on see, mida pakkuda tuleb,? rõhutab Milling.
Ürituse õnnestumine algab dialoogist tellijaga, kes peaks ette andma ürituse olemuse ja eesmärgi, toimumise koha ning kui suurele hulgale on üritus mõeldud ja loomulikult ürituse eelarve. Siit edasi on valmis Milling juba kõik ise organiseerima, võimaluse korral ka ise laval olema.
Kuigi suvepäevade korraldamine on keerulisem kui mõnetunnise saaliürituse tegemine, eelistab Milling suvepäevi: ?Suvel on võimalusi rohkem ja lahendusi saab pakkuda nii lastele kui erinevate ootustega osalejatele,? põhjendas Milling.
Võrreldes firmaüritusi viie aasta taguse perioodiga, oodatakse praegu firmaüritustelt rohkem tiimitööd. Ammendanud on ka lihtsad õllejoomispeod, selle asemel viiakse töötajaid tihemini loodusesse või mõnda kultuuriüritust nautima.
Aastate jooksul on Milling õppinud ettevõtteid hästi tundma. Tema sõnul saab kümne minutiga selge pildi, milliste inimestega on tegu ja mida neile pakkuda tuleb. ?Veelgi enam ? ka firma sisekliima peegeldub selgesti inimeste käitumisest,? lisas Milling.
Õhtujuht on see, kes peab igasuguse publiku elama panema, raskest publikust aitab jagu saada professionaalsus, see on tunnetuse küsimus. ?Proovid üht ja teist, iga publiku jaoks on lahendus olemas. Kalale minnes ju ka ei tea, millise landiga näkkab,? võrdleb Milling publiku tundma õppimist kalapüügiga.
Energiat kogub Milling metsast. See on koht, millest ei saa tal kunagi küllalt, uue hobina sai sel suvel proovitud ka sukeldumist.
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.