Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sillamäe sadam astub transiidiärisse

    Sillamäel on valmis sadama infrastruktuur, administratsioonihoone, raudteejaam ja -tunnel, mis läksid maksma 600 miljonit krooni. Detsembri lõpus antakse käiku 400 miljonit krooni maksev naftaterminal.
    Sillamäe Sadama ühe omaniku ASi Silmet Grupp juhatuse liikme Tiit Vähi kinnitusel laaditakse esimene laev üldkaupade terminalis järgmisel nädalal. Tuleval aastal suudavad terminalid vastu võtta umbes 10 miljonit tonni kaupa. ?Multifunktsionaalse transiidisadama esialgne võimsus on kuni 20 tonni kaupa aastas,? täpsustas Vähi.
    Vähi sõnul on Sillamäe Sadama konkurentideks samuti transiidile keskendunud AS Tallinna Sadam ja Peterburi sadamad. ?Lähedal asuv Kunda sadam ei ole konkurent, sest nemad vahendavad kohalikku kaupa,? lisas Vähi.
    Tallinna Sadam oli uue konkurendi tekkimist kommenteerides napisõnaline. Lisaks edu soovimisele toonitas firma avalike suhete juht Sven Ratassepp elektronkirjas, et edukaks ei sünnita. ?Edukas olemiseks tuleb pidevalt tööd teha ? kaup ei lähe ise sadamasse, sadam ja operaator peavad kaupa otsima,? edastas Ratassepp ja nentis, et konkurents on Tallinna Sadamale ainult kasuks. Tallinna Sadama koosseisus olevaid sadamaid läbis tänavu esimesel poolaastal kokku 19,8 miljonit tonni kaupa.
    ASi Kunda Sadam direktor Aleksander Nikolajev ütles, et uue suure infrastruktuuriettevõtte käivitumine Sillamäel edendab kogu Ida-Virumaa majanduselu. ?Loodame tänu sellele nii mõnedki uued kaubagrupid ka enda sadamasse meelitada,? lausus Nikolajev. ?Samuti loodame Sillamäe sadamaga koostööd teha talvel, sest kahepeale on odavam jäämurdjat rentida.?
    Silmet Grupp hakkas Sillamäe sadama ideed arendama 90ndate aastate lõpus.
    2003. aasta kevadel laiendati ASi Sillamäe Sadam aktsiakapitali 15 miljonilt kroonilt 428 miljonile kroonile ning kompanjonideks kaasati Peterburis asuva Kinex Grupi kaasosanik Andrei Katkov ja Venemaa raudteefirma Link Oil kaasosanik Jevgeni Malov. Vene ärimeeste firmadele OÜ-le Kaakon Holding ja OÜ-le Kaakon Kuljetussuunnittelu kuulub mõlemale 25 protsenti Sillamäe Sadamast.
    Enne Sillamäe sadama projekti tegid Katkov ja Ma­lov koostööd Aadu Luukase kütusevahendusfirmaga Pak­ter­minal.
    Sillamäe sadama ehitusega alustati 2003. aasta septembri keskel. Sadama territooriumi suurus on 600 hektarit ja kaide kogupikkus veidi üle ühe kilomeetri.
    Järgmise aasta mais käivitub Sillamäelt ka regulaarne reisijatevedu üle Soome lahe Kotkasse. ASi Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola tegi esimese proovireisi Sillamäelt Kotkasse selle aasta juunis.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
USA riigivõlakirjade tootlus tõusis viie kuu kõrgeimale tasemele
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.