Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Helistamiseks on üha enam võimalusi
Viimastel päevadel on meedias palju räägitud EMT uuest 3G võrgu teenusest. Muidugi on tore, et Eesti näitab jälle maailmale seda, et oleme innuga uusi tehnoloogiaid kasutusele võtmas. Samas EMT maha hõigatud 400 praegust kasutajat on veel väga väike osa Eesti mobiilikasutajatest. Ka on veel probleeme 3G leviga, mis peaks katma kogu Tallinna. Võrk kaob mitme kasutaja sõnul mõnikord telefonist keset kasutamist ära, midagi katastroofset 3G kadumisega ei kaasne, lihtsalt andmeside jätkub aeglasemat GPRS tehnoloogiat kasutades. Ka on võimalik helistada 3G telefonidega, kasutades GSM võrku.
Elisa esitles esmaspäeval pressile oma uut Mobiilse Kontori paketti, mis koosneb kolmest komponendist: Wireless Office, Push e-mail ja Mobile Connect.
Wireless Office võimaldab ettevõttel loobuda lauatelefonidest ning kasutada ainult mobiiltelefone. GSM telefonile saab lisaks mobiilvõrgu numbrile lisada ka tavalise lauatelefoni numbri. Sellisele tavatelefoni numbrile saab helistada tavakõne hinnaga ning sellelt numbrilt välja helistatavad kõned maksustatakse samuti tavakõne hinnaga. Wireless Office?i kasutajad saavad teha ka tasuta firmasiseseid kõnesid (piiranguks on siiski see, et tasuta on keskmiselt 400 minutit kuus numbri kohta, rohkem omavahel rääkides tuleb maksta tavamobiilikõne hinda). Väga praktiline lahendus ettevõtetele, kelle töötajad palju ringi liiguvad. Teenuse kuumaks on 75 krooni iga telefoni kohta. Elisa juhatuse esimehe Andrus Hiiepuu sõnul Elisa seda teenust eraisikutele veel ei paku.
Kliendil, kes ei vaja mobiilsust ja on helistamise ajal alati internetis (olgu see siis kodune ADSL, kaabel-TV internet või tasuta WiFi leviala), tasub vaadata ka VoIP kõneside pakkumisi.
VoIPi puhul saab klient endale tavatelefoni numbri ning kõned kliendini liiguvad avalikus internetivõrgus digitaalselt. Klient peab olema kas oma
arvutiga või spetsiaalse VoIP telefoniga internetis ning loonud ühenduse teenusepakkuja serveriga. See, kas klient asub Tallinnas, Narvas või Londonis, ei mõjuta ei sisenevate ega väljuvate kõnede hinda.
Norby Telecomi juhi Oleg Shvaikovsky sõnul on nende VoIP telefoniteenuse kuutasu 25 krooni. Koos VoIP telefoni rendiga 79 krooni, mis on Elioni 98kroonisest kuutasust soodsam. Elisa uus toode VoIP teenuse pakkujat ei kohuta. ?Mul on hea meel, et Eesti telekomi turul teenuste valikuvõimalus kasvab,? kommenteeris Shvaikovsky.
Autor: Alar Pardla