Erinevatest vaatenurkadest lähtuvalt spekuleeritakse palju investeerimispangale LHV esitatud pettussüüdistuse üle. Sellises olukorras on LHV jaoks oluline keskenduda tulevikule. Kuidas saab ettevõte siit edasi liikuda? Mida suudab LHV teha, et vältida klientide usalduse ja oma maine täielikku kaotust?
Kliendisuhted on keerulised: te ei saa kunagi osutada äärmiselt püsivate kliendisuhete või klientide kaotamise lõplikule põhjusele. Rahulolu koostööga tuleneb erinevatest asjaoludest. Selle juhtumi puhul on meedial LHVst üksikisikute jaoks pildi loomisel oluline roll. Meedial, nagu alati, on võim ja tavaliselt ka tahtmine võtta sellistest situatsioonidest maksimaalne.
Praegu on ainuke vaatenurk klientide jaoks meedia vaatenurk. LHV jaoks oleks ka nende kindla seisukoha avaldamine juhtumi kohta otsustav, sest vastasel juhul kaotavad olemasolevad ja tulevased kliendid oma usu LHVsse. Investeerimispanga jaoks on oluline, millise poole meedia valib. Praegu tunduvad meedia reageeringud ettevõttele kahjulikud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuna meedial on tendents sarnaste juhtumitega liialdada, peab LHV kiiresti tegutsema. See, mis praegu on huvitav, muutub hiljem kahtlusteks. Nagu reaalses elus kombeks, ei saa te ükskõik millises kuriteos süüdistatuna iialgi oma elu pärast süüdistusi endiselt jätkata, isegi kui teid tunnistatakse süütuks. Inimesed ei unusta. Süüdistusi ja kahtlusi peetakse alati meeles.
On olemas inimesed, kes usuvad Oliver Peegi ja Kristjan Lepiku süütusesse. Ometi on kindlasti veel rohkem inimesi, kes on veendunud, et toimunud on kuritegu. Isegi kui tegemist ei ole LHV, vaid üksikute töötajate süüteoga, on see LHVga tihedalt seotud. Juhtum ohustab kogu ettevõtte mainet ja usaldusväärsust, isegi kui ettevõte ei ole kuriteos osalenud.
Mõni aasta tagasi leidis USAs aset petuskandaal, mis ei ole siiani lõppenud. Ühe Houstoni suurima ettevõtte Enroni juhatus paljastati petturlike ärivõtete kasutamiselt. Pettuste eest karistati vanglaga tippjuhtkonda kuuluvaid töötajaid. On öeldud, et enne skandaali ei teadnud sellest ettevõttest peaaegu mitte keegi, kuid pärast juhtumit paistsid kõik sellest teadlikud olevat.
Sama võib näha toimumas LHV juhtumi puhul. Mõne viimase päeva jooksul on LHV tõusnud tuhandete inimeste teadvusesse kogu Euroopas ja samuti USAs. Ettevõte võidab selle juhtumiga kuulsust. Kuid on sellel tähtsust, kui saadud maine on negatiivne? Vanade klientide usaldus võib püsida, kuid uued potentsiaalsed kliendid on tõenäoliselt juba kaotatud. Kas te usaldaksite oma raha ja seda puudutavad otsused ettevõtte hoolde, mida tuntakse peamiselt selle kuriteos süüdistamise tõttu?
LHV loodi 1999. aastal selleks, et ehitada sild Skandinaavia rahastamisressursside ja Baltimaade turuvõimaluste vahele. Praegu on probleemiks, kas Skandinaavia ja Euroopa klientide usaldus püsib. Balti ja Euroopa kultuuride vahel on ikka veel lõhesid. Kas üldine usaldus investeerimispankade vastu kaob koos selle skandaaliga?
Mängus ei ole mitte ainult kahe väärtpaberiasjatundja karjäärid, vaid kogu ettevõte. Võimatu on ennustada, mida tulevik neile toob, kuid mingil moel on meil kõigil võimalus sellest õppida. Kui LHV suudab säilitada oma kliendid ja usaldusväärsuse pärast seda juhtumit, on see tõestanud ennast kui tugev Eesti firma, millel on täielik õigus olla uhke oma edu üle.
Autor: Marja Kotka