Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Näen Tallinkil helget tulevikku
Legendaarne Soome investeerimisguru Seppo Saario ennustab Tallinkile helget tulevikku.
Kas olete kuulnud, et Eesti laevandusfirma Tallink läheb börsile? Jah, olen sellest kuulnud. Praegu on just õige aeg otsida uusi investoreid, sest hetkel on aktsiaturgudel liikumas palju raha.
Tallinki aktsia märkimise hinnavahemik on 4,7?5,88 eurot (73,5?92 krooni). Kas see on ühe Tallinki aktsia kohta palju või vähe, mis Te arvate? Ma ei ole kahjuks analüüsinud Tallinki majandusnäitajaid ja ma ei oska siin hinna kohta mingit seisukohta öelda. Selleks tuleb tõesti süveneda Tallinki numbritesse.
Kas kavatsete ise Tallinki aktsiate märkimises osaleda? Isiklikult ei ole plaanis märkida, sest oman Soome investeerimispanga Danske Capitali investeerimisfondide osakuid ja nemad on Tallinki aktsionärid olnud juba pikka aega. Olen oma raha pannud kahte Danske Capitali fondi ja jään Tallinki aktsiate omanikuks nende fondide kaudu.
Mida arvate Tallinki tuleviku kohta? Arvan, et Tallinki tulevik on hea.
Mida te arvate Tallinki juhist Enn Pandist? Kohtusin Tallinki juhi Enn Pandiga kahe nädala eest ja pean teda täiuslikuks juhiks. Samuti olen kohtunud Tallinki juhatuse liikme Keijo Mehtoneniga. Tedagi pean heaks juhiks, sest firma majandustulemused on olnud head.
Kas Te olete midagi kuulnud ka SEB Eesti Ühispanga endisest juhist Ain Hanschmidtist, kes läks suve lõpul juhtima Tallinki suuromanikku Infortari? Ei. Temaga ma ei ole kohtunud ja teda ma ei tunne.
Mis Te arvate sellest, et Tallink võiks üle võtta Silja Line?i? See oleks kindlasti positiivne asi.
Kas Tallinkil on olemas see raha, et nad suudaks Silja Line?i üle võtta? Seda ma ei tea. See sõltub ka sellest, kuidas neil aktsiate märkimine läheb.
Kui te võrdlete Tallinki konkurentide Silja Line?i ja Viking Line?ga, siis mis on Tallinkil teistmoodi? Tallink on nendest palju konkurentsivõimelisem. Neil on palju madalamad kulud ja nad saavad teha investeeringuid. Nad on väga motiveeritud.
Näiteks Silja Line?il on omanikud tihti vahetunud ja nende kaubamärgi tuntus üha kahaneb.
Viking Line on perefirma, nemad ei kao kuhugi. Nende äri on näinud nii häid kui ka halbu aegu, aga nad jäävad elama. Viking Line jääb Tallinkile tugevaks konkurendiks, aga Läänemerel on kahele operaatorile ruumi küllalt.
Silja Line?i lahkumisel on rohkem ruumi Tallinkile.