Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Toyota Yaris kui pisi-Corolla

    Senine väike ja lõbus Toyota Yaris on uue mudeli saabumisega muutunud asjalikumaks ning kogukamaks, olles pigem väikekeskauto kui tavapärase väikeauto sarnane.
    Toyota Yarise liivakastiaeg on saanud läbi. Ta on kasvanud asjalikuks noorukiks, kes eelistab rohkem suuremate tegijatega mestis olla kui väikestega mehkeldada. Mõneti on ta eelkäijaga võrreldes igavamgi, kuid eks täiskasvanute maa­ilmas tulebki lapsepõlveulakused unustada. Liiati pärast väikevenna Aygo ilmatulekut, kellele tuleb edaspidi igati eeskujuks olla.
    Lõuna-Prantsusmaal uue Yarise testisõidu esimesed kilomeetrid kinnitavad seda, ehk pisut liialdatud, iseloomustust täielikult. Auto on oluliselt vaiksem kui tavaline väikeauto, ruumi on salongis lahedalt nii esi- kui ka tagaistmel, koostematerjalid on kvaliteetsed, sisedisain igati nüüdisaegne ja huvitav.
    Miinusena peab nimetama seda, et pardakompuutri juhtimine jääb juhist veidi liiga kaugele ning kui MMT käigukastiga sõites manuaalselt käike vahetada, siis on number, mis näitab, milline käik parasjagu sees on, liiga kaugel ja vaevu märgatav.
    Nii uuendatud vedrustus kui ka Avensiselt pärit elektriline roolivõimendi töötavad suurepäraselt nii kiirteel kui ka kurvilistel mägiteedel ning tunnet, et istud väike­auto roolis, ei teki mitte hetkekski. Hästi läbimõeldud on ka auto muud omadused. Näiteks istmete kokkuklappimine, mis annab silmad ette isegi paljudele keskautodele ja mis mõne lihtsa liigutusega muudab väike­auto siledapõhjaliseks kaubikuks.
    Tagaistmeid saab kahes osas nihutada vastavalt sellele, kas ruumi on tarvis rohkem tagaistujatele või pagasile. Ja tegelikult ongi just väiksem pagasiruum peamine, mis eristab uut Yarist praegusest Corollast. Kui tagumine istmerida on kõige tagumises asendis, mahub sinna kaupa 272 liitri jagu, kui istmed ettepoole nihutada, siis aga juba 363 liitri jagu. Kui seljatoed aga alla lasta, siis mahub pagasiruumi koguni 1086 liitrit pagasit. Jõuallikaid on uuel Yarisel kokku kolm, kõik nad suunatud rohkem säästlikule kulgemisele kui sportlikkusele. Senine üheliitrine ja neljasilindriline on asendatud sama töömahuga kolmesilindrilisega, millel aga võimsust neli hobujõudu enamgi. Ka pöördemoment on kolme njuutonmeetri võrra suurem neljasilindrilise omast, kuid kütusekulu seevastu hoopis väiksem. Mida sa hing veel ihkad! Loomulikult, mägiteedel möödasõitudeks jääb sellisest mootorist ilmselgelt väheseks ja ega erilist sportlikkust ei leia ka teise bensiinimootori, 1,3-liitrise puhul, millel hobujõude 87 ja pöördemomenti 121 Nm. Ja nende kahega ongi bensiinimootorite jada lõppenud. Mudelivalikus on ka 1,4-liitrine diiselmootor, mis on loomulikult sootuks teisest puust. Tegemist on küll sama töömahuga mootoriga, kui oli eelmisel Yarisel, kuid märgatavalt võimsamaga. See on täpselt sama mootor, mida paigaldatakse Corollale. Ja nagu moodsatel autodel kombeks, on diiselmootoriga auto bensiinimootoritega võrreldes hoopis vaiksem.
    Tõhusamad müraisolatsioonimaterjalid teevad oma töö ja nõnda polegi imestada, et sõidu ajal on müratase salongis 1,3-liitrisega võrreldes 5 detsibelli võrra vaiksem.
    Loomulikult on diiselmotooriga versioon ka kõige kallim, ulatudes kaugelt üle 200 000 krooni piiri. Odavaima uue Yarise versiooni (1-liitrine) saab aga kätte alates 169 000 kroonist.
    Esimesed uued Yarised on Toyota salongides kohal, suuremaks kauplemiseks läheb uue aasta alguses.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.