Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Toyota Yaris kui pisi-Corolla
Senine väike ja lõbus Toyota Yaris on uue mudeli saabumisega muutunud asjalikumaks ning kogukamaks, olles pigem väikekeskauto kui tavapärase väikeauto sarnane.
Toyota Yarise liivakastiaeg on saanud läbi. Ta on kasvanud asjalikuks noorukiks, kes eelistab rohkem suuremate tegijatega mestis olla kui väikestega mehkeldada. Mõneti on ta eelkäijaga võrreldes igavamgi, kuid eks täiskasvanute maailmas tulebki lapsepõlveulakused unustada. Liiati pärast väikevenna Aygo ilmatulekut, kellele tuleb edaspidi igati eeskujuks olla.
Lõuna-Prantsusmaal uue Yarise testisõidu esimesed kilomeetrid kinnitavad seda, ehk pisut liialdatud, iseloomustust täielikult. Auto on oluliselt vaiksem kui tavaline väikeauto, ruumi on salongis lahedalt nii esi- kui ka tagaistmel, koostematerjalid on kvaliteetsed, sisedisain igati nüüdisaegne ja huvitav.
Miinusena peab nimetama seda, et pardakompuutri juhtimine jääb juhist veidi liiga kaugele ning kui MMT käigukastiga sõites manuaalselt käike vahetada, siis on number, mis näitab, milline käik parasjagu sees on, liiga kaugel ja vaevu märgatav.
Nii uuendatud vedrustus kui ka Avensiselt pärit elektriline roolivõimendi töötavad suurepäraselt nii kiirteel kui ka kurvilistel mägiteedel ning tunnet, et istud väikeauto roolis, ei teki mitte hetkekski. Hästi läbimõeldud on ka auto muud omadused. Näiteks istmete kokkuklappimine, mis annab silmad ette isegi paljudele keskautodele ja mis mõne lihtsa liigutusega muudab väikeauto siledapõhjaliseks kaubikuks.
Tagaistmeid saab kahes osas nihutada vastavalt sellele, kas ruumi on tarvis rohkem tagaistujatele või pagasile. Ja tegelikult ongi just väiksem pagasiruum peamine, mis eristab uut Yarist praegusest Corollast. Kui tagumine istmerida on kõige tagumises asendis, mahub sinna kaupa 272 liitri jagu, kui istmed ettepoole nihutada, siis aga juba 363 liitri jagu. Kui seljatoed aga alla lasta, siis mahub pagasiruumi koguni 1086 liitrit pagasit. Jõuallikaid on uuel Yarisel kokku kolm, kõik nad suunatud rohkem säästlikule kulgemisele kui sportlikkusele. Senine üheliitrine ja neljasilindriline on asendatud sama töömahuga kolmesilindrilisega, millel aga võimsust neli hobujõudu enamgi. Ka pöördemoment on kolme njuutonmeetri võrra suurem neljasilindrilise omast, kuid kütusekulu seevastu hoopis väiksem. Mida sa hing veel ihkad! Loomulikult, mägiteedel möödasõitudeks jääb sellisest mootorist ilmselgelt väheseks ja ega erilist sportlikkust ei leia ka teise bensiinimootori, 1,3-liitrise puhul, millel hobujõude 87 ja pöördemomenti 121 Nm. Ja nende kahega ongi bensiinimootorite jada lõppenud. Mudelivalikus on ka 1,4-liitrine diiselmootor, mis on loomulikult sootuks teisest puust. Tegemist on küll sama töömahuga mootoriga, kui oli eelmisel Yarisel, kuid märgatavalt võimsamaga. See on täpselt sama mootor, mida paigaldatakse Corollale. Ja nagu moodsatel autodel kombeks, on diiselmootoriga auto bensiinimootoritega võrreldes hoopis vaiksem.
Tõhusamad müraisolatsioonimaterjalid teevad oma töö ja nõnda polegi imestada, et sõidu ajal on müratase salongis 1,3-liitrisega võrreldes 5 detsibelli võrra vaiksem.
Loomulikult on diiselmotooriga versioon ka kõige kallim, ulatudes kaugelt üle 200 000 krooni piiri. Odavaima uue Yarise versiooni (1-liitrine) saab aga kätte alates 169 000 kroonist.
Esimesed uued Yarised on Toyota salongides kohal, suuremaks kauplemiseks läheb uue aasta alguses.