Maailma suurim sportjalatsite tootja Nike teatas eile kvartalikasumi 15 protsendisest kasvust, kuid tellimused ja marginaalid valmistasid pettumuse.
?See oli hea kvartal, igatahes oodatust parem, kuid tellimusteraamat oli oodatust väiksem,' ütles McAdams Wright Rageni analüütik Jamelah Leddy Reutersile.
Probleemiks on eelkõige raske turusituatsioon Euroopas ja Jaapanis. USAs naudib ettevõte jätkuvalt tugevat nõudlust, seda vaatamata eelseisvale kasvavale konkurentsile käimasoleva Adidas-Salomoni ja Reebok Internationali ühinemise valguses.
?Rahvusvahelises perspektiivis äriväljavaated muutuvad Nike?i jaoks aina tähtsamaks,? ütles Susquehanna Financial Groupi analüütik John Shanley.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nike?i majandusaasta teise kvartali puhaskasum kasvas 15 protsenti, 301,1 mln dollarini. Ettevõtte kasum aktsia kohta kasvas 97 sendilt 1,14 dollarile. Jalatsitootja käive kasvas 10 protsenti, 3,5 mld dollarile, kusjuures USAs oli kasvuks 15 protsenti, Euroopas kaks protsenti ja Aasias neli protsenti.
Analüütikud ootasid ettevõttelt osa kulusid mittearvestavaks kasumiks aktsia kohta 1,04 dollarit 3,4 mld dollarilise käibe juures.
Ülemaailmsed tellimused kasvasid perioodis 2005 detsember kuni aprill 2006 aastataguse ajaga võrreldes 2,5 protsenti, 5,2 mld dollarile. Tellimused USAst kasvasid üheksa protsenti.
Nike põhjendas välismaiste orderite vähest kasvu dollari kursi tugevnemise mõjuga. Kui dollar poleks tugevnenud, oleks ettevõtte tellimusteraamat kasvanud seitse protsenti. Sel baasil ootasid analüütikud kasvuks kümme protsenti.
Nike aktsia hind tõusis tavakauplemise käigus 1,4 protsenti, 88,48 dollarile, kuid kukkus järelkauplemise käigus 3,4 protsenti, 85,43 dollarile.