• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,00%5 751,13
  • DOW 300,00%42 080,37
  • Nasdaq 1,45%18 182,92
  • FTSE 1000,14%8 202,39
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,52
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,00%5 751,13
  • DOW 300,00%42 080,37
  • Nasdaq 1,45%18 182,92
  • FTSE 1000,14%8 202,39
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,52
  • 11.01.06, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksu- ja tolliamet uuris maksumaksjate rahulolu

Maksu- ja tolliamet viis detsembri lõpus läbi kliendirahulolu küsitluse, mis näitas, et klientide rahulolu ameti teenustega on kõrge.
Turu-uuringute ASi poolt läbiviidud küsitlus näitas, et keskmine rahulolu hinnang jääb kõikide maksuhalduri teenuste osas viie palli skaalal nelja ja viie palli vahele, teatas maksu- ja tolliamet.
Eelkõige on kliendid rahul teenindamise ja nõustamisega maksu- ja tollibüroodes (rahulolu indeks 4,51 viie palli skaalal ), tollivormistuse kiirusega, samuti on kõrge rahulolu teenindava ametniku viisakusega ning klientide võrdse teenindamisega. Endiselt peetakse oluliseks ameti poolt osutatavaid e-teenuseid (4,42).
Väikseim on rahulolu e-tolli teenusega, mida samas kasutatakse Maksu- ja Tolliameti poolt pakutavatest teenustest kõige vähem.
Sellel aastal küsiti esmakordselt klientide rahulolu kontrollialase tegevusega ning küsitluse tulemus näitas, et kliendid on rahul nii kontrollijate korrektsuse, viisakuse kui ka kontrollide professionaalse läbiviimisega. Keskmine hinnang sellele küsimusele vastamisel kõikus 4,16 ja 4,47 vahel viiepallisel skaalal.
Rahulolu küsitlus näitas, et kliendid ootavad ametilt ennetavat informeerimist õigusaktide ja muude kordade muudatuste korral - see oli ka ainus kriteerium, mille hindamisel rahulolu langes viiepallisel skaalal alla nelja. Üheks olulisemaks teguriks teenindamisel peavad kliendid ametnike kompetentsust, viisakust ning selgeid ja kiireid vastuseid, hinnates seda 4,89 punktiga viiepallisel skaalal.
Maksu- ja Tolliameti peadirektori asetäitja teeninduse alal Avo Rõõmussaar ütles, et kliendirahulolu uuring kinnitas, et amet liigub oma tegevustega õiges suunas. 'Küsitluse tulemusi kasutame ameti prioriteetide seadmisel ja uute tegevuste planeerimisel,' ütles Rõõmussaar. 'Väga oluline on, et klientide tagasiside ja ootuste teadmine võimaldab meil oma teenindust veelgi paremaks muuta', lisas Rõõmussaar.
Amet otsustas tellida kõiki kliendigruppe hõlmava rahulolu uuringu, et välja selgitada klientide hinnang ameti poolt osutatavate teenuste suhtes, kuna seni läbi viidud uuringud on olnud kitsalt kas telefoniteeninduse või teenindusbüroo teenidustaseme hindamise uuringud.
Küsitluses osales 607 Maksu- ja Tolliameti klienti, kes vastasid küsimustikule telefoni teel. Uuringu valimisse olid kaasatud riigiettevõtted, eraettevõtted, eraisikud ja füüsilisest isikust ettevõtjad proportsionaalselt igast Maksu- ja Tollikeskuse teeninduspiirkonnast.
Lisaks üldisele kliendirahulolu uuringule viis amet läbi ka kitsama tollikliendi rahulolu uuringu, kuhu olid kaasatud eraettevõtted, kes puutusid kõige sagedamini kokku tolliteenuste kasutamisega. Tolliklientide rahulolu on uuritud juba aastast 2001 ning rahulolu kõikide ameti tolliteenustega on viimase aasta jooksul suurenenud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 14:32
Kulla hind tegi 8 aasta suurima kvartaalse tõusu. Mis saab edasi?
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele