• OMX Baltic0,36%275,36
  • OMX Riga0,15%883,19
  • OMX Tallinn0,92%1 754,18
  • OMX Vilnius0,27%1 042,83
  • S&P 5000,71%5 856,31
  • DOW 300,36%43 019,17
  • Nasdaq 0,86%18 500,28
  • FTSE 1000,47%8 292,66
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,24
  • OMX Baltic0,36%275,36
  • OMX Riga0,15%883,19
  • OMX Tallinn0,92%1 754,18
  • OMX Vilnius0,27%1 042,83
  • S&P 5000,71%5 856,31
  • DOW 300,36%43 019,17
  • Nasdaq 0,86%18 500,28
  • FTSE 1000,47%8 292,66
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,24
  • 19.01.06, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Postimees: Riik ei ole halb raudteefirma omanik, leiab Parbo Juchnewitsch

Eesti Raudtee erastamiseelse juhi, naftaärimehe Parbo Juchnewitschi hinnangul peaks riik Eesti Raudtee eraomaniku käest tagasi ostma.
'Mõistliku hinna korral peaks riik seda igal juhul tegema. Kogu Euroopas kuuluvad strateegilised infrastruktuurid riigile. Lisaks Eestile on Euroopas teada ainult üks katse müüa raudtee erakätesse ning sedagi mitte Mandri-Euroopas, vaid Suurbritannias,' kirjutas aastatel 1994-2001 Eesti Raudteed juhtinud Juchnewitsch neljapäevases Postimehes.
Tema sõnul oli Inglise valitsus sunnitud üsna pea raudtee tagasi ostma ? kasumijahil erafirma ei suutnud tagada piisavalt investeeringuid raudtee ohutusse ja infrastruktuuri arendamisse.
'Sama tee seisab ees ka Eesti riigil,' arvas Juchnewitsch. 'Lisaks Eesti Raudtee enamusaktsiate ostuhinnale peaks valitsus hoolega kaaluma ka, kuidas need riigile tagasi osta.'
Riik on kaalumas kaht aktsiate tagasiostmise varianti ? otse riigile või riigi äriühingule, milleks on Tallinna Sadam.
'Minu kindel seisukoht on, et lasta Eesti Raudtee enamusaktsiad soetada Tallinna Sadamal, oleks ebamõistlik samm. Tuleb arvestada, et avalik raudtee on riigile strateegilise tähtsusega ning seotud oluliste avalik-õiguslike huvidega. Seega on mõistetav, et riigil peab olema õigus raudtee majandamise korraldamisel vahetult kaasa rääkida. Enamusaktsiate erastamisel Tallinna Sadamale tekib aga liialt pikk juhtimisahel, mille puhul on riigil raudtee infrastruktuuri majandamine ja arendamine avalikkuse huvides tuntavalt takistatud,' märkis Juchnewitsch.
Ta lisas, et seadusest tulenevalt puuduvad Tallinna Sadama üldkoosoleku ülesannetes tegutseval ministril kontroll ja otsustusõigus Tallinna Sadamale kuuluva tütarettevõtte ja tema juhtorganite üle.
'Eesti ja ka Euroopa raudteedel on infrastruktuurina märksa laiem roll, kui pakub Tallinna Sadam. Raudtee infrastruktuur on lähedasem maanteedele kui sadamale,' ütles vahepealsetel aastatel Tallinna Sadama SRÜ suhete direktorina töötanud Juchnewitsch.
Eesti Raudtee enamusaktsiad erastati erainvestorile 2001. aastal. Ka mitmed poliitikud on leidnud, et riigil tuleks raudtee omanikfirmalt Baltic Rail Service"ilt (BRS) tagasi osta.
Parbo Juchnewitsch kuulub Rahvaliitu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 08:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele