Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Praegu reidil viibiva õlireostuse põhjustanud tanker Alambra juhtum on seisus, et Tallinna Sadam peab selle vanarauaks saagima, kirjutas Äripäev viis aastat tagasi. Sadama turundusdirektor Erik Sakkov kardab, et kurikuulsale Alambrale ei tuldagi järele. Alambra omanikuks on märgitud Lady Marine Ltd. Selle omanik võib Sakkovi sõnul kergesti olla keegi heauskne Malta talupoeg ning tegelik omanik läbi 27 offshore-firma kaugel. "See jama võib kesta veel viis aastat," ütles Sakkov. Masuut kuulub Sakkovi sõnul samuti riiulifirmale, mida võib hommikul osta ning mis ilmselt ühe tehingu jaoks oligi loodud.
Muuga sadama direktori Joel Tammeka kinnitusel on Alambra pestud nii väljast kui ka seest reostusest puhtaks. "Kõik kahjunõuded sadade tuhandete kroonide ulatuses nõuab Tallinna Sadam sisse Alambra omanikult," ütles Tammeka.
Hetkeseis: Rahvaliidu esimees Villu Reiljan küsib õigustatult, kas me oleme täna valmis uueks Alambraks. Ei ole. Sestap on õige luua õlifond - viis krooni igalt tonnilt naftalt, millega kaetaks päästetööde kulud ja suurendataks meie valmisolekut.