Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõikide lemmik peale turgude

    General Electric on ettevõte, mida armastavad kõik peale aktsiaturgude. Turuväärtuselt maailma suurimat ettevõtet ja tema juhti Jeffrey Immeltit valitakse pidevalt kõige soliidsemate edetabelite etteotsa. Viimase võiduna valis mainekas ajakiri Fortune General Electricu kõige imetlusväärsemaks ettevõtteks maailmas. Viimase kümne aasta jooksul on see ettevõttele kuues esikoht selles edetabelis. Enam-vähem analoogilise, majanduslehe Financial Timesi poolt valitava respekteerituimate ettevõtete tabeli eesotsas on General Electric olnud seitsmel korral kaheksast (vaid eelmisel aastal jäädi alla tarkvaragigant Microsoftile).
    Ka ettevõtte tegevjuht Jeffrey Immelt on mitmeid kordi valitud maailma parimaks tippjuhiks ning tema eelkäija, legendaarne Jack Welch, oli sellele kohale vaata et naelutatud. Majandusleht Financial Times valis 2003. aastal Immelti aasta inimeseks.
    Kuid vaatamata sellele, et GE on proffide hulgas populaarne (eelpoolnimetatud edetabelid pannakse kokku peamiselt tippjuhtide küsitluse põhjal), pole ettevõtte edu aktsia hinnas peegeldunud. Pigem vastupidi, viimase viie aastaga on General Electricu aktsia hind Dow Jonesi tööstuskeskmisele veerandi võrra alla jäänud. Enne 2001. aastat, mil konglomeraadi tegevjuht oli Jack Welch, liikus aktsia hind sadu kordi kiiremini kui olulisemad indeksid.
    Milles on siis asi? Miks investorid ei armasta General Electricut? Ega siin ühest vastust ei olegi. Üks põhjus, miks ettevõtte aktsia hinnaliikumine on tagasihoidlik, on ettevõtte suurus ning konglomeraadi laiahaardelisus. Igasugused ümberkorraldused taolistes gigantides võtavad aega ning päris tihti toovad endaga kaasa tagasilööke majandustulemustes. See aga peegeldub paratamatult aktsiate hindades, sest paljud investorid (eriti investeerimisfondid) elavad, üks kvartal korraga.
    Aga kui arvestada seda, et vaatamata aktsia hinna liikumisele on ettevõte tippjuhtide lemmik, tekitab see lootust, et aktsia hind hakkab ka tulevikus tõusma. See on ilmselt üheks põhjuseks, miks enamik analüütikuid on andnud General Electricu aktsiale ostusoovituse. Bloombergi andmetel soovitab aktsiat osta 22 analüütikut 24st, hinnasiht on keskmiselt 40 dollarit. Praegu on aktsia hind veidi alla 35 dollari.
    Kui General Electricu eelmine juht Jack Welch hakkas endale järglast valima, jäi enne otsustavat valikut koos Jeff Immeltiga sõelale lennukimootorite tootmise divisjoni juht James McNerney ning jõujaamade süsteemide divisjoni juht Robert Nardelli. Kohe pärast valiku teatavakstegemist leidis viimane ennast maailma suurima ehitusmaterjalide jaemüügiketi Home Depot tegevjuhi kohal ning McNerney sai konglomeraadi 3M tegevjuht. Alates selle aasta suvest juhib James McNerney aga maailma ühte juhtivat lennumasinate tootjat Boeing.
    Aga see pole veel kõik. General Electricust on kujunenud tõeline tippjuhtide kool, kust värvatakse juhte erinevatesse ettevõtetesse kogu maailmas. Maailma suurimate ettevõtete tegevjuhtidest pärineb General Electricust tosinkond. Nii soliidset numbrit pole mitte kellelgi ette näidata.
    Selle põhjus on väga lihtne. Juba aastakümneid koolitab General Electric oma erinevate tasandite juhte väga intensiivselt ning süstemaatiliselt. Harvardi ülikooli professor Jay Lorsch nimetas General Electricut noorte juhtide "õppehaiglaks".
    Loo autor on General Electricu aktsionär
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.