Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikakoolitusi üha enam

    Tänavu sügisest pakutakse järjest enam koolitusi ettevõtetele, kes puutuvad igapäevatöös kokku logistikaga.
    eTraining OÜ projektijuht Ruti Miil möönis, et tänavu novembris korraldatakse koolitusele "Logistika põhikursus" suure nõudluse tõttu juba kolmandas lisakursus.
    "See õpe on mõeldud igapäevaselt logistikaga tegelevale spetsialistile, kes ei ole oma ametit koolis õppinud," valgustas Miil. Tema hinnangul näitab kasvanud huvi seesuguste koolituste vastu, et firmades on puudus logistikaspetsialistidest ja see nõudlus kasvab pidevalt.
    Kõnealuse kursuse juhendaja, logistikakonsultandi Ain Kiisleri arvates on suurenev huvi varasemate aastatega võrreldes parandanud ka koolituste kvaliteeti.
    EMI EWT Ida-Lääne Koolituse ASi projektijuht Merli Suurväli rääkis, et EMI EWT käsitleb logistikat rahvusvahelise ekspedeerija FIATA diplomi kursusel, kuid eraldi logistikakoolitusi hetkel ei tehta.
    "Ekspedeerimiskoolituse põhilektor on Tiit Tammemägi, üks staažikamaid väliskaubanduse õppejõude," lausus Suurväli ning nentis, et Tammemäe osalemine Pariisi Rahvusvahelise Kaubanduskoja mitme alamkomisjoni töös toob koolitusel osalejateni uusimat infot diplomikursusel käsitletavate teemade kohta.
    Pikemat täiendõpet pakub Marketingi Instituut aastases programmis just algajatest logistikutele, kes saavad kursuse käigus omandada lisaks kõrgkooliteooriale ka praktilisi teadmisi. Instituudi koolitusjuhi Epp Rebase arvates on logistika niivõrd keeruline, et kahe päevaga on võimatu ülevaadet anda. "Reeglina siit väga palju uut ei saa, küll aga jagatakse kogemusi," väitis Rebane.
    Logistikakoolituste menu tõttu korraldab ka EBSi juhtimiskoolituse keskus sel sügisel esimest korda viiekuulise õppeprogrammi.
    Eesti logistikakoolituste turul pakutav on ühekülgne ja valdavalt aegunud.
    Peamiseks põhjuseks on praktikuist koolitajate puudus, kes suudaksid lisaks raamatute mahalugemisele ka oma kogemustele tuginedes reaalseid elupõhiseid õpetusi jagada. Head valdkonnaspetsiifilised põhiteadmised saab Eestis omandada näiteks Mereakadeemias ja kaitseväes.
    Kaasaja nõuetele vastava tipptasemel logistikahariduse omandamiseks ei piisa siiski Eestis pakutavast, vaid tuleb ette võtta pikem koolitee mõnesse välisriiki. Kuhu täpsemalt, sõltub valdkonnast, milles tegutsetakse või soovitakse tööle asuda.
    Eestlaste seas on tunnustuse pälvinud mitmed tugeva logistikakoolkonnaga Soome, Rootsi ja Suurbritannia ülikoolid. Isiklikult leidsin oma õpingute jätkamiseks sobilikema õppeasutuse teiselt poolt idapiiri. Kirjutan doktoriväitekirja intermodaalse transpordilogistika teemal Venemaa juhtivas ja ühtlasi vanimas transpordiülikoolis Peterburis.
    Logistikakonverentsid on üks võimalus teiste praktikute kasulikest kogemustest õppida.
    Konverentsi formaat on kompaktne ning lühikese aja jooksul saab omandada kontsentreeritult palju uusi ja kasulikke töövõtteid. Mida rahvusvahelisem üritus, seda suurem on osalejatele loodav lisaväärtus.
    Konverentsidel osalevad reeglina tipp- ja keskjuhid ning juhtivspetsialistid. Aastatega on sagenenud logistikakonverentsidel osalemine tervete osakondade kaupa, tullakse 8-10 inimesega. Selle suundumuse põhjuseks on lihtne: ettevõtete juhtkond mõistab aina paremini tarneahelate juhtimise suurt mõju ettevõtte üldtulemustele. Enam ei mõelda ainult tootmisele, vaid ka klientide võimalikult heale varustamisele oma toodetega, hoides kulud samas madalal.
    Finantsjuhid on teinud endale selgeks logistiliste vigade maksumuse ning otsustajad mõistavad, et logistika eest vastutava personali koolitamine tasub ennast väga ruttu ära.
    Logistikakoolitus on päris lai mõiste. Meie Balti Logistika OÜs ei vaja mitte niivõrd logistikaõpet, kuivõrd koolitusi, mis aitavad meil arendada kliendisuhteid ja teenindust.
    Logistikakoolitust vajavad pigem kliendid, kelle põhitegevus pole logistika ja kes soovivad saada täiendavaid teadmisi.
    EMI EWT koolitusel osaleb igal aastal mõni Balti Logistika töötaja, ka tänavu.
    DFDSist on igal aastal käinud EMI EWT FIATA diplomi koolitusel 3-4 inimest.
    Ka sel aastal õpib nendel kursustel 4 meie töötajat.
    Logistikakoolituse tähtsus meie ettevõtte jaoks hakkab vähenema, kuna nii-öelda vanad olijad on kõik selle läbinud, uued töötajad on aga reeglina juba logistikaharidusega.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.