• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,09%39 548,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,09%39 548,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 10.11.06, 17:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AS Lajos omanik: veoautod pole liiklusõnnetustes süüdi

Rahvusvaheliste autovedude assossatsiooni liikme ning transpordifirma Lajos omaniku Einar Vallbaumi sõnul ei ole maanteedel veoautode sõitmise ärakeelamine mõistlik otsus.
Veoautode sõitmise piiramise vastu on nii rahvusvaheliste autovedude assossatsioon kui ka sisevedude assossatsioon ning kõik transpordiettevõtted.
"See on terav küsimus. Oleme assossatsiooni liikmetega seda arutanud ja oleme selle vastu. Need avariid, mis on toimunud, pole veoatode süü. Kuna me oleme ikkagi transiidimaa, ei saa sellist piirangut peale panna," kommenteeris Vallbaum.
Tema sõnul võiks sel juhul osalise piirangu peale panna laupäeval ja pühapäeval ning seda ka vaid sisevedudele. "See pole nii, et kellelgi tuleb pähe ja paneme lihtsalt keelu peale. Kihutajad ja rullnokad kihutavad teedel ju edasi, pigem peaks asjale sealt poolt lähenema, " lisas Vallbaum. Samuti saavad tema sõnul inimesed liiga kergelt juhilube kätte, millest on osaliselt tingitud ka suur liiklusõnnetuste arv.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veoautode sõitudele üritatakse piirangut juba teist korda peale panna. "Huvitav, kas see on kellegi kinnisidee? Sel juhul võiks transiidiveod üldse ära keelata," märkis Vallbaum.
Ka AS Lajose tegevjuhi Lauri Pärna sõnul oleks veoautode sõitmise piiramine mõeldamatu."Otseselt meid see ei puudutaks, sest sõidame tavaliselt teisi teid pidi, kuid osaliselt põhjustaks see ebamugavusi ka meile. Kindlasti ka teatavat rahalist kahju, kuid midagi konkreetset hetkel välja käia ei oska," märkis Pärna.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele