• OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,57%5 664,95
  • DOW 300,5%41 830,16
  • Nasdaq 0,76%17 725,41
  • FTSE 1000,49%8 319,3
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,67
  • OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,57%5 664,95
  • DOW 300,5%41 830,16
  • Nasdaq 0,76%17 725,41
  • FTSE 1000,49%8 319,3
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,67
  • 19.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mazda 3, millel jõudu ülearu palju

Mazda 3 on üldiselt suhteliselt igav auto. Mingeid emotsioone ta tänaval kulgedes ei tekita ja keegi talle, keel töllakil ja ila suunurgast tilkumas, järele ei vahi.
Mazda 3 MPS ei tekita samuti mingeid ohhoo-hüüdeid, kuid selle pealispinna all on midagi, mis paneb iga vähegi tõsisema kiirete autode huvilise käed higistama.
Väliselt pole autot just palju muudetud. Lisatud on väga õrn laiendite ring ja üüratult suured veljed. Lisaks annab kapotialusest aimu summuti toru ots, mis on nii suur, et sellise toru kaudu annaks kogu Tallinna linna veega varustada.
Kogu krempel näeb aga üheskoos suhteliselt sportlik ja atraktiivne välja. Siiski on komplekt suhteliselt meeldiv, kuid ikkagi piisavalt tagasihoidlik, et mitte tekitada igas suvalises inimeses näpuga näitamise momenti, kuhu juurde käivad sõnad, et näe, sealt läheb MPS.
Sisu on autol saanud kergelt sportlikuma olemuse istmete näol ja veel nipet-näpet, kuid muidu on see Mazda 3 nagu Mazda 3 ikka. Ei midagi erilist. Küll aga praktiline ja piisavalt ruumikas.
Kahjuks sain autot proovida vaid talvistes oludes. Autole olid alla pandud naelrehvid, mis oli ilmselgelt mõttetu. Lamelliga oleks veel ehk mingit tunnet tekkinud, kuid nael loobib ainult ratta alt sädemeid ja käib asfaltkattega teel ringi. Kõik 260 perutavat hobust rakenduks esiratastesse justkui korraga, peaaegu et 100kilomeetrise tunnikiiruseni pole autol mingit pidamist ja rattad löövad lihtsalt tühja. Sealt edasi on, jah, juba pidamine ja siis sai natuke ka aimu, milleks see loom võib tegelikult võimeline olla. Kiirendus tundub justkui lõputu ehk ole ainult mees ja talla.
Jõust MPSil puudu ei tule, pigem on seda ülearu või saab juhil närv enne läbi kui autol käigud.
Rahulikul sõidul pakkus Mazda 3 MPS muide täiesti rahuldavat kütusekulu. Muidugi, kui kellad põhja ajada, siis mingit ökonoomsust oodata ei ole.
Kõik see meeletu kiirendussümfoonia toimub aga mitte mingi tohutu vilina, sisina või talumatu summutilärina saatel, vaid tegu on täitsa vaikse ja tavalise autoga.
See tähendab, et välimus on suhteliselt tavaline, hullu sportauto müra ka ei ole, kuid näitajad ütlevad, et tegu on tõsise liikuriga.
Nii võiks öelda, et Mazda 3 MPS on tõeline sleeper, millega muidu rahulik pereisa võib fooride all rullnokki kiusata.
Kiire ja rahutu rool sobib selle auto olemusega justkui rusikas silmaauku. Küll kipub MPS olema alajuhitav.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.09.24, 09:14
Õigeaegne küttesüsteemide hooldus tagab muretu talve ja säästab raha
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt küttesüsteemide hooldusega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele