Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda 3, millel jõudu ülearu palju

    Mazda 3 on üldiselt suhteliselt igav auto. Mingeid emotsioone ta tänaval kulgedes ei tekita ja keegi talle, keel töllakil ja ila suunurgast tilkumas, järele ei vahi.
    Mazda 3 MPS ei tekita samuti mingeid ohhoo-hüüdeid, kuid selle pealispinna all on midagi, mis paneb iga vähegi tõsisema kiirete autode huvilise käed higistama.
    Väliselt pole autot just palju muudetud. Lisatud on väga õrn laiendite ring ja üüratult suured veljed. Lisaks annab kapotialusest aimu summuti toru ots, mis on nii suur, et sellise toru kaudu annaks kogu Tallinna linna veega varustada.
    Kogu krempel näeb aga üheskoos suhteliselt sportlik ja atraktiivne välja. Siiski on komplekt suhteliselt meeldiv, kuid ikkagi piisavalt tagasihoidlik, et mitte tekitada igas suvalises inimeses näpuga näitamise momenti, kuhu juurde käivad sõnad, et näe, sealt läheb MPS.
    Sisu on autol saanud kergelt sportlikuma olemuse istmete näol ja veel nipet-näpet, kuid muidu on see Mazda 3 nagu Mazda 3 ikka. Ei midagi erilist. Küll aga praktiline ja piisavalt ruumikas.
    Kahjuks sain autot proovida vaid talvistes oludes. Autole olid alla pandud naelrehvid, mis oli ilmselgelt mõttetu. Lamelliga oleks veel ehk mingit tunnet tekkinud, kuid nael loobib ainult ratta alt sädemeid ja käib asfaltkattega teel ringi. Kõik 260 perutavat hobust rakenduks esiratastesse justkui korraga, peaaegu et 100kilomeetrise tunnikiiruseni pole autol mingit pidamist ja rattad löövad lihtsalt tühja. Sealt edasi on, jah, juba pidamine ja siis sai natuke ka aimu, milleks see loom võib tegelikult võimeline olla. Kiirendus tundub justkui lõputu ehk ole ainult mees ja talla.
    Jõust MPSil puudu ei tule, pigem on seda ülearu või saab juhil närv enne läbi kui autol käigud.
    Rahulikul sõidul pakkus Mazda 3 MPS muide täiesti rahuldavat kütusekulu. Muidugi, kui kellad põhja ajada, siis mingit ökonoomsust oodata ei ole.
    Kõik see meeletu kiirendussümfoonia toimub aga mitte mingi tohutu vilina, sisina või talumatu summutilärina saatel, vaid tegu on täitsa vaikse ja tavalise autoga.
    See tähendab, et välimus on suhteliselt tavaline, hullu sportauto müra ka ei ole, kuid näitajad ütlevad, et tegu on tõsise liikuriga.
    Nii võiks öelda, et Mazda 3 MPS on tõeline sleeper, millega muidu rahulik pereisa võib fooride all rullnokki kiusata.
    Kiire ja rahutu rool sobib selle auto olemusega justkui rusikas silmaauku. Küll kipub MPS olema alajuhitav.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Läks lahti: Rootsi tõi intressi allapoole ja lubab lisa
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.