• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 16.02.07, 12:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alcatel-Lucenti boss: sidekiibid võivad kolida kõrvalesta

Kolmapäeval, 14. veebruaril toimus Pariisis hiljuti loodud Alcatel-Lucent ühisfirma avaüritus, kus tutvustati ettevõtte plaane tulevikuks ning strateegiaid.
Balti riikide ajakirjanike küsimustele vastas Alcatel-Lucenti asepresident ja ettevõtete ärigrupi president Hubert de Pesquidoux.
Millised on teie plaanid uue Alcatel-Lucenti tutvustamiseks Baltikumis?
Plaanid algavad tänase üritusega, mis on avalöök. Soov on igasse riiki ja piirkonda kohale minna. Teen seda ka ise koos võtmeisikutega kohtudes kohalike potentsiaalsete klientidega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Millised tooted on teil spetsiaalselt Baltikumi tüüpi turu jaoks mõeldud?
Ma ei usu et on vajadust eriliste toodete järgi erinevate piirkondade jaoks. Asi on palju globaalsem kui võiks ehk arvata.
Tuumprobleem on kõikjal meie jaoks sama, nii raviteenuste, meedia kui ka teiste tööstuste jaoks. Muidugi on alati ka erandeid ja seega kindlasti on vaja erilahendusi paljudele ettevõtetele, kuid tüüplahenduste puhul ei ole vahet Hiina, Ameerika Ühendriikide või Baltikumi turul.
Te sisenete põhimõtteliselt uude piirkonda ning alles asute kanda kinnitama, miks peaks keegi teie poole pöörduma? Kellele te müüte?
Meil on plaanis luua infrastruktuur kõikidesse nendesse piirkondadesse, kuhu plaanime minna. Ka Baltikumi soovime luua kohaloleku. Alcatel-Lucent on integraator, kes suhtleb soovitavalt otse kliendiga ning aitab algusest lõpuni võrkusüsteemi ehitamise juures. Võti on muidugi meie teenusele erilise väärtuse lisamine, et turul edukas olla.
Mida te müüte, mis teid eristab? Kas te ei müü mitte üht uut ust juba olemasolevale toale?
Asi ei ole nii mustvalge ning kindlasti ei ole asi vaid erinevas turunduses. Muidugi on konkurentidega kattuvaid valdkondi, kuid see ei tähenda, et ettevõttel ei oleks tuumväärtuseid, mis seda teistest eristavad. Me teame, et meie tuumaks on andmeside võrgud. Seal võib öelda, on meie geenid. Oleme selles valdkonnas väga kaua tegutsenud. Olgu, meil on plaanis ka valdkonda tugevalt laiendada - minna võrkude ehitamiselt ka võrkude haldamisele. Muidugi, mingi hetk võime ka konkurentidega kokku puutuda, näiteks müüa IBM'le, osta neilt ja ka nendega konkureerida, aga see on kõik täiesti normaalne. See on elu ja osa uuest paradigmast ärimaailmas.
Te pakute palju veebipõhiseid teenuseid, kuidas saate hakkama sellega, et turg on juba täis?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Muidugi, veebiteenuste kohapealt on palju edukaid firmasid nagu näiteks Google, kuid küsige näiteks Pittsburghi Ülikooli Meditsiini Keskuselt (UPMC), kelle võrgusüsteemid me välja arendasime, kas nad soovivad nende kriitiliste andme, video ja heliülekanneteks Googlet kasutada. Küsige klientidelt. Küsige, kas Ühendriikide merevägi tahab side pidamiseks kasutada Googlet. Lahenduste puhul on konkurents tugev. See on meile veidikene võõras territoorium ja ka vaenulik, kuid ebasõbralik on turg kõigile tegijatele. Leiame, et meil on pakkuda tugev kompetents just ka kriitiliste lahenduste jaoks.
Milliseid muudatusi veel teie tegevusvaldkonnas on?
Jah, osaliselt oleme me nüüd IT firma peale loomuliku võrkusüsteemide tegevuse. Me peame pakkuma komplektset integratsiooni. Peale PBXi ja muu taolise peame pakkuma ka servereid, mis haldavad vajalikku tarkvara jmt.
Kas hakkate tegelema ka nõustamisega siis?
Jah, see on väljakutse ja sealt edasi, ma ei oska öelda, kuhu me suundume. Kuid võtame näiteks jällegi UPMC. Me pole kunagi tervishoiuga kokku puutunud, kuid saime suurepäraselt hakkama just klienti kuulates ja vajalikud teadmised tekitades.
Kus olete viie aasta pärast?
Eks näeme, nii palju oskan öelda, et me kohe kindlasti tegutseme veel ja pakume häid lahendusi. Võib-olla on siis side juba muutunud ja meil kõigil on universaaltõlkega sidekiibid kõrvalesta sisse ehitatud. Kes teab.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele