Kõige üldisemalt öeldes on pakendi kõige peamine funktsioon kaitsta kaupa väliste vigastuste ja määrdumise eest, sealjuures ohustamata teisi kaupu, inimeste tervist, keskkonda ning logistikaettevõtte sõidukeid ja seadmeid.
Et tänapäeval võrdsustub transpordipakend vahel ka müügipakendiga (näiteks arvutite puhul), peab ümbris olema atraktiivne, kompaktne ning tõmbama endale tähelepanu.
Logistikafirma palub kliendil kaup pakendada selliselt, et tooted oleksid pakendis kaitstud. Sobilik transpordipakend (lainepappkast, plastkast, puitkast vms), selle kinnitustarvikud (pakkelint, nöör, pakkekile vms), pakketarvikud (nurgakaitsmed, pehmendused, täitematerjal vms) ning märgistus (klaas, kergestipurunev vms) peab olema valitud arvesse võttes kauba iseloomu, kaalu, kuju ja transpordi viisi ning vahemaad.
Teisalt on logistikaettevõtte jaoks ka väga oluline, et pakend oleks hästi käsitletav. Ennekõike tähendab see, et täidetud on pakendile seatud piirmõõdud ja kaal. See tagab pakkide kiire ja efektiivse sorteerimise liinidel, tööohutuse ning kaupade turvalisuse.
Pakendamine on kaupade transportimise lahutamatu osa ja koonerdamine pole kindlasti kokkuhoid. Näiteks võib transpordifirma keelduda puudulikult pakendatud saadetise vastuvõtmisest või puuduse ilmnemisel transpordi käigus tagastada saadetise saatjale. See tähendab aga, et klient võib oma tarnega hilineda.
Samuti ei vastuta logistikafirma kaupade kahjustuste eest, mis on tingitud puudulikust pakendamisest. Hoopis vastupidi. Puudulikult märgistatud pakend ja pakitud kaup võib tuua kahjunõude kliendile, kui see on põhjustanud teiste kaupade, töötajate, keskkonna või seadmete vigastuse. Seega heal juhul tuleb kliendil kuludesse kanda kauba väärtus või väärtuse vähenemine, halvemal juhul aga kanda lisaks näiteks teistele kaupadele tekitatud kahju.
Hästi pakendamisele kulub aega, see vajab oskusi, õigeid materjale, seadmeid ning oskuslikku töökorraldust, kuid sellesse tasub investeerida. Tõsi, ka puudulikult pakendatud kaubaga ei pruugi transpordi käigus midagi juhtuda ja enamasti ei juhtugi, ent kes meist ei teaks vanasõna: õnnetus ei hüüa tulles.
Alati ei pruugi olla piisav selline pakend, milles kaup on tarnitud ja seda sõltumata sellest, et edasitransportimise vahemaa, võrreldes esialgsega, on märksa väiksem. Näiteks kui kaup tuleb lattu tootja pakendis ja see on asetatud alusele.
Alust, mis koosneb pakkidest, võib võrrelda müüriga. Kui nüüd aluselt võtta üks pakk välja, siis see üksik pakk on palju kergemini purunev.
Pakendamisele kuluvat aega, kulumaterjali ja seadmeid aitab kindlasti säästa eelnev pakendamisalane koolitus pakendajatele.
Nõu tasuks küsida nii logistikafirmalt kui ka pakkematerjali ning seadmete tarnijalt. Oma kogemusele tuginedes võime öelda, et ettevõtete teadlikkus pakenditest ning pakendamise vajalikkusest on aasta-aastalt kasvanud. Selle kinnituseks on väga väike kahjujuhtumite arv.
Hetkel kuum
Võlavaidlus ja müügiplaanid
Üha rohkem ettevõtteid oskab valida optimaalset ja õiget pakendamise viisi - pakendid on turvalised, hästi käsitletavad nii laos kui ka transpordi käigus ning mõnel juhul lausa pilkupüüdvad objektid.
Kaubavedajatele on usaldatud klientide kaubavedu kahe geograafilise punkti vahel.
Seega on kliendile oluline vaadelda, millise teekonna läbib tema kaup.
Kahtlemata ei saa tänapäeval üle ega ümber tõsiasjast, et koos kaubaga vahetab omaniku ka kauba pakend.
Tootjad arendavad toodet pakendi kaudu. Sama kehtib ka kauba saatjate puhul, kus korrektne pakendamine ei ole iseenesest kallis ja võib lisada täiendavaid väärtusi kauba edukaks müügiks. Kõigi osaliste ühine eesmärk on säilitada kauba väärtus transpordil.
Meie praktikas on üha harvemad juhused, kus tuuakse kuidagimoodi mässitud ja ehku peale pakitud kaup ning väidetakse, et see kaup täiendavat pakendamist ei vaja.
Kõige paremini teab klient oma kauba iseloomu ja selle iseärasusi, mida peab vedaja transpordi käigus jälgima.
Lähtudes kauba iseloomust, võib asjakohane pakendivalik kaasa tuua teatava otsese kokkuhoiu, vähendades laadimisaegasid ja isegi ka transpordikulu.
Meie müüdava teenuse puhul on sagedased juhused, kus klient soovib saada Cargobusi klienditeenindaja abi pakendi soovitamisel ja pakendamisel.
Kliendi seisukohalt ei ole otstarbekas soetada ja hoiustada pakkevahendeid kiireloomuliste ja ettenägematute kaubasaatmiste juhtumiteks. Sellest tulenevalt oleme ka oma teeninduspunktid varustanud vaid hädavajaliku ja universaalsete pakkevahenditega, lähtudes just kliendi nõudmisest.
Autor: Janek Kivimurd