Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakend tähtis nii transpordil kui müügis

    Kõige üldisemalt öeldes on pakendi kõige peamine funktsioon kaitsta kaupa väliste vigastuste ja määrdumise eest, sealjuures ohustamata teisi kaupu, inimeste tervist, keskkonda ning logistikaettevõtte sõidukeid ja seadmeid.
    Et tänapäeval võrdsustub transpordipakend vahel ka müügipakendiga (näiteks arvutite puhul), peab ümbris olema atraktiivne, kompaktne ning tõmbama endale tähelepanu.
    Logistikafirma palub kliendil kaup pakendada selliselt, et tooted oleksid pakendis kaitstud. Sobilik transpordipakend (lainepappkast, plastkast, puitkast vms), selle kinnitustarvikud (pakkelint, nöör, pakkekile vms), pakketarvikud (nurgakaitsmed, pehmendused, täitematerjal vms) ning märgistus (klaas, kergestipurunev vms) peab olema valitud arvesse võttes kauba iseloomu, kaalu, kuju ja transpordi viisi ning vahemaad.
    Teisalt on logistikaettevõtte jaoks ka väga oluline, et pakend oleks hästi käsitletav. Ennekõike tähendab see, et täidetud on pakendile seatud piirmõõdud ja kaal. See tagab pakkide kiire ja efektiivse sorteerimise liinidel, tööohutuse ning kaupade turvalisuse.
    Pakendamine on kaupade transportimise lahutamatu osa ja koonerdamine pole kindlasti kokkuhoid. Näiteks võib transpordifirma keelduda puudulikult pakendatud saadetise vastuvõtmisest või puuduse ilmnemisel transpordi käigus tagastada saadetise saatjale. See tähendab aga, et klient võib oma tarnega hilineda.
    Samuti ei vastuta logistikafirma kaupade kahjustuste eest, mis on tingitud puudulikust pakendamisest. Hoopis vastupidi. Puudulikult märgistatud pakend ja pakitud kaup võib tuua kahjunõude kliendile, kui see on põhjustanud teiste kaupade, töötajate, keskkonna või seadmete vigastuse. Seega heal juhul tuleb kliendil kuludesse kanda kauba väärtus või väärtuse vähenemine, halvemal juhul aga kanda lisaks näiteks teistele kaupadele tekitatud kahju.
    Hästi pakendamisele kulub aega, see vajab oskusi, õigeid materjale, seadmeid ning oskuslikku töökorraldust, kuid sellesse tasub investeerida. Tõsi, ka puudulikult pakendatud kaubaga ei pruugi transpordi käigus midagi juhtuda ja enamasti ei juhtugi, ent kes meist ei teaks vanasõna: õnnetus ei hüüa tulles.
    Alati ei pruugi olla piisav selline pakend, milles kaup on tarnitud ja seda sõltumata sellest, et edasitransportimise vahemaa, võrreldes esialgsega, on märksa väiksem. Näiteks kui kaup tuleb lattu tootja pakendis ja see on asetatud alusele.
    Alust, mis koosneb pakkidest, võib võrrelda müüriga. Kui nüüd aluselt võtta üks pakk välja, siis see üksik pakk on palju kergemini purunev.
    Pakendamisele kuluvat aega, kulumaterjali ja seadmeid aitab kindlasti säästa eelnev pakendamisalane koolitus pakendajatele.
    Nõu tasuks küsida nii logistikafirmalt kui ka pakkematerjali ning seadmete tarnijalt. Oma kogemusele tuginedes võime öelda, et ettevõtete teadlikkus pakenditest ning pakendamise vajalikkusest on aasta-aastalt kasvanud. Selle kinnituseks on väga väike kahjujuhtumite arv.
    Üha rohkem ettevõtteid oskab valida optimaalset ja õiget pakendamise viisi - pakendid on turvalised, hästi käsitletavad nii laos kui ka transpordi käigus ning mõnel juhul lausa pilkupüüdvad objektid.
    Kaubavedajatele on usaldatud klientide kaubavedu kahe geograafilise punkti vahel.
    Seega on kliendile oluline vaadelda, millise teekonna läbib tema kaup.
    Kahtlemata ei saa tänapäeval üle ega ümber tõsiasjast, et koos kaubaga vahetab omaniku ka kauba pakend.
    Tootjad arendavad toodet pakendi kaudu. Sama kehtib ka kauba saatjate puhul, kus korrektne pakendamine ei ole iseenesest kallis ja võib lisada täiendavaid väärtusi kauba edukaks müügiks. Kõigi osaliste ühine eesmärk on säilitada kauba väärtus transpordil.
    Meie praktikas on üha harvemad juhused, kus tuuakse kuidagimoodi mässitud ja ehku peale pakitud kaup ning väidetakse, et see kaup täiendavat pakendamist ei vaja.
    Kõige paremini teab klient oma kauba iseloomu ja selle iseärasusi, mida peab vedaja transpordi käigus jälgima.
    Lähtudes kauba iseloomust, võib asjakohane pakendivalik kaasa tuua teatava otsese kokkuhoiu, vähendades laadimisaegasid ja isegi ka transpordikulu.
    Meie müüdava teenuse puhul on sagedased juhused, kus klient soovib saada Cargobusi klienditeenindaja abi pakendi soovitamisel ja pakendamisel.
    Kliendi seisukohalt ei ole otstarbekas soetada ja hoiustada pakkevahendeid kiireloomuliste ja ettenägematute kaubasaatmiste juhtumiteks. Sellest tulenevalt oleme ka oma teeninduspunktid varustanud vaid hädavajaliku ja universaalsete pakkevahenditega, lähtudes just kliendi nõudmisest.
    Autor: Janek Kivimurd
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.