Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiirtoit ei asenda lõunat

    Tervise Arengu Instituudi toitumiseksperdi Tagli Pitsi hinnangul on kolmest kiirtoidust kõige parem valik kanasalat, seda just rikkaliku köögiviljasisalduse ja kanaliha poolest. "Makarone iga päev süüa ei maksaks, seega päris igapäevaseks tarbimiseks selline salat mõeldud ei ole," selgitab Pits.
    Teise eelistusena valiks ta pitsa. See eelistus lähtub isiklikust maitsest - ta lihtsalt ei suudaks närida saia, millest baguette põhiliselt koosnebki. Kui pitsa väga rasvane ei ole, võib seda aeg-ajalt süüa küll. "Ega see korralikku lõunasööki ei asenda, kuid suure nälja peletab ära," räägib Pitsi. Juustust saab veidi kaltsiumi ja äkki on köögiviljadesse ka mõni vitamiin alles jäänud.
    Baguette'i ei soovita toitumisekspert juba sellegi tõttu, et saiale tuleks eelistada rukkileiba. Ühe baguette'i saiakogus vastab ligikaudu kahe päeva saiasöömise soovitusele ehk rohkem sellel ja järgmisel päeval saia süüa ei tohiks. Etiketile pole majoneesivõide rasvasust küll kirjutatud, kuid võib eeldada, et väga väike see ei ole.
    Siiski leiab Pitsi, et baguette on ikkagi parem valik kui hot dog, mis koosneb ainult saiast, ketšupist ja vorstist. Vorst on teadupärast suhteliselt rasvane ning mõlemad koos ketšupiga ka soolarikkad. Baguette'is on vähemalt näputäis köögivilju.
    Igal juhul on bensiinijaamadest, poodidest ja putkadest kaasa haaratavate toitude miinuseks just kiire söömine. Söömiseks tuleb võtta aega. Pitsi toob eeskujuks jaapanlaste ütluse, et süüa tuleb silmadega, kuid kiirtoidu puhul jääb silmadega nautimine kindlasti ära.
    Fitness.ee toitumisspetsialist Ott Kiivikas lähtub paremusjärjestust koostades tavalisest kontoriinimesest, kelle päevane energiakulu pole kuigi suur. Tema esmavalikuks osutub samuti kanasalat, mille plussid on suurem juurviljasisaldus ja fileeliha, milles on vähe rasva. Teise eelistusena võtaks Kiivikas baguette'i singi ja juustuga. Võileiva eelis on singi väiksem rasvasisaldus kui sealihaga hakklihapitsal.
    "Loomulikult võiksid inimesed ideaalis ise toitu valmistada ja seda kaasa võtta, kuid tänapäeva elutempot arvestades ei tule sellest tõenäoliselt midagi välja," kommenteerib Kiivikas, kelle arvates sõltuvad kaalujälgimine ja tervislik toitumine just iga inimese isiklikust motivatsioonist. "Kelle figuur lubab süüa, ei leia ka piisavalt motivatsiooni oma harjumuspärast toitumist muuta," kinnitab ta.
    Tagli Pitsi, Tervise Arengu Instituut, toitumisekspert
    Kindlasti ei ole kogu kiirtoit nii-öelda paha. Tuleb vaadata, mida ning kui tihti süüakse. Inimene, kes sööb hamburgerit kuus korra või veel harvem, ei tee oma tervisele halba, kui ta muul ajal toitumissoovitusi silmas peab. Iga päev lõunaks 100 grammi kartulikrõpse süües on tulemus samas väga kurb - palju rasva, soola ja töötlemisprotsessi käigus tekkinud kahjulikke aineid ning vähe või üldse mitte vitamiine.
    Kui inimene järgib oma toitumises üldisi soovitusi - tasakaalustatust, mitmekesisust, vastavust vajadustele ja mõõdukust -, siis ei tohiks ka õigesti valitud kiirtoit probleeme tekitada.
    Triinu Kruustük, kiirtoituja
    Veel paar kuud tagasi sõin iga päev McDonaldsis või lähedal asuvas kiirtoiduputkas. Alati oli kiire. Tõuke kiirtoitu süüa andis ka see, et keegi läks alati sinna lõunat tooma ja siis sai ka endale tellitud või ise järgi mindud. Peagi hakati tööl aga selle kallal nokkima, et kontor iga kord McDonaldsi toidu järele haises.
    Nüüd käin hommikuti Statoilist läbi ja võtan suure kanasalati, mis mulle tohutult maitseb. Ma ei söö seda tervislikkuse, vaid maitse pärast. Ma ei jälgi, kui tervislikku toitu ma parajasti söön, vaid söön seda, mis maitseb. Lisaks kiirtoidule müüakse ka tervislikumat salatit ning värskeid mahlasid. Ei tasu ise loll olla ja kiirtoitude seast kahjulikumat välja noppida. Oma lapsele ma siiski kiirtoitu ei luba.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.