Viis Eesti noort on tulnud välja portaaliga
uniteddogsandcats.com, kassidele ja koertele mõeldud kommuuniga internetis,
millega tegijad loodavad teenida kiiret kasumit.
"Tänane päev oli minu jaoks üpris igav. Pidin tervelt kaks tundi koerteaias veetma! Kuum ja niiske on täna, tunnen end nii laisana…" Ei, see pole väljavõte minu blogist ega kujuta ka adekvaatselt minu tänast päeva, küll aga on see lõik ühe Ühendriikides Minneapolise osariigis asuva Dakota-nimelise ameerika buldogi veebipäevikust.
Temasuguseid on saidil uniteddogsandcats.com veel, küll ja küll ning koos kassidega moodustavad nad peaaegu 2500-liikmelise kommuuni. "Ehk näeme kasvu 100 000 lemmikloomani juba järgmise aasta sees," räägib portaali organisaatoreid ning osaühingu United Dogs and Cats omanikke Martin Tajur.
Tajur töötab praegu Skype'is nagu ühel korralikul Eesti itipoisil kombeks. Mehe sõnul pole tegemist päris originaalse ideega, kuid omapärasega küll. Internetisaidid, kuhu loomaomanikud saavad panna pilte oma koertest ja kassidest ning kirjutada lahti nende päevasündmusi umbes nii, nagu kirjutaks enda omadest, pole veel päris laialt levinud. On küll olemas turuliidrid Dogster ja Catster ning veel mõned väiksemad, kuid internetikook on suur ning sellest tükki hammustada lihtne.
Et anda aimu turu suurusest, toob Tajur näiteks Dogster.com-i, mille omanikud teenivad 100 000 dollarit puhaskasumit kuus. "Nemad alustasid 2004. aasta alguses. Seejuures on nad suutnud potentsiaalsest maailmaturust hõivata vaid alla 1%. Järelikult teevad küll mitmeid asju õigesti, ent on terve hulk asju, mida meie saame nendest paremini teha. Ja teemegi," kinnitab 21aastane mees.
Idee autor, varem Eesti Päevalehe internetiäride juhina töötanud Ragnar Sass leiab aga, et miks mitte Dogsteri kasum kahekordistada. "Nende start up oli aeglasem ja looja idee idanes aeglaselt. Kui sul on aga esimesest sekundist konkreetne siht, mida teha, on käivitumine lihtsam," leiab ta ning lisab hiljem e-posti teel, et Lääne-Euroopa riikides on juba 47 miljonit kassi ja 41 miljonit koera - mis tähendab, et umbes pooltel majapidamistel on vähemalt üks lemmikloom.
Pärimisele, mille pealt raha voolama hakkab, vastavad Tajur ja Sass üheselt: internetireklaam ning mõned tasulised teenused kasutajatele. "Kui kasutaja tahab panna näiteks 50 pildi asemel 5000 pilti, siis peaks juba selle maksustamisele mõtlema," leiab Sass. Reklaamijatena näevad noored särtsakad peamiselt globaalsel, aga ka kohalikel turgudel tegutsevaid lemmikloomade tooteid turustavaid ettevõtteid.