E-Betoonelemendi Rakvere tehases alustati
seitsme aasta järel taas betoonist raudteeliiprite tootmist, planeeritud
tootmismahuga suudab firma katta Eesti vajaduse liipripakkude järele.
Esimesed vagunid valminud raudteerööbaste aluspakkudega jõudsid sel nädalal Põlva jaama, kust need hiljem remonti vajavasse raudteelõiku edasi saadetakse, kirjutas Virumaa Teataja.
Kümme aastat tagasi alustas firma Rakvere tehases liipritootmist esimest korda ning selle perioodi toodangut võib leida relsse paigal hoidmas peale Eesti veel Lätis, Leedus, Venemaal, Ukrainas, Usbekistanis ja Soomes.
Nüüd hakkab tehas taas liipreid tegema ja seda koostöös Eesti Raudteega, kelle arendustöö tulemusel on parandatud liipri ristlõiget, et see vastaks ka praegusaegse raudtee nõuetele.
“Eesti Raudtee panustab praegu eelkõige olemasoleva infrastruktuuri remontimisse, kuid ees ootab näiteks selline suur töö nagu Koidula raudteepiirijaama rajamine, kuhu plaanitakse ehitada 25,5 km rööbasteid,” rääkis E-Betoonelemendi liipritootmise projektijuht Ergo Sepp.