Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspress saab reklaamist kasu

    Kolme kuuga teeniti puhaskasumiks 19,3 miljonit krooni, mis tähistab 41,6% võrra kõrgemat märki kui aasta tagasi samal perioodil. Käive kosus 19,2%, 258 miljoni kroonini.
    "Üllatav on see, et kuigi räägitakse palju majanduslanguse ootusest, siis reaalses majandustegevuses seda näha ei ole," kommenteeris tulemusi Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito, kelle sõnul oli kolmas kvartal meediaturul üllatavalt tugev just reklaamikäibe poolest. Ekspress Grupi selges langustrendis olev aktsia näitas vahelduseks ka ilusat tõusu - väärtpaber reageeris tulemustele 3%-lise kasvuga, lõpetades päeva 76,7 krooni peal.
    Leito märkis, et soodne olukord on Ekspress Grupil võimaldanud ka päris palju arendustööd teha - käivitada uusi tooteid ja tegeleda suuremal määral turundusega. Ettevõtte turustuskulud kasvasid aasta esimese üheksa kuuga kolmandiku võrra, tööjõukulud nii palgatõusu kui ka töötajate arvu suurenemise tõttu pea sama palju.
    "Aga eks see on panus tulevikku. Kui vaadata, mis meid järgmisel aastal ootab, siis väga paljusid neid kulusid meil järgmisel aastal ei ole," rääkis Leito.
    Küll on aga Ekspress Grupil hiljuti Delfi ja Maalehe ostuks võetud 674 miljonilise laenu tõttu kanda päris olulised intressikulud.
    "Finantskulusid see järgmisel aastal kahtlemata survestab, aga see on pigem lühiajaline probleem, samas kui internetireklaami kasv on kindlasti pikem trend kui üks aasta," usub Leito Delfist rahageneraatorit ning lisas, et plaanide kohaselt peaks Delfi kasum selle omandamiseks võetud laenu intressikulu siiski ära katma.
    "Ehk lõpptulemusele peaks olema ikkagi positiivne efekt," märkis Leito.
    Äripäeva peadirektorile Igor Rõtovile konkurendi edasiminek üllatuseks ei ole, sest kogu meediaturg on tema sõnul käesoleval aastal ilusti ülespoole liikunud.
    "Erinevalt kinnisvarast või mõnest muust sektorist, kus me saame rääkida jahtumisest, meedias selle aastanumbri sees mitte mingisugust jahtumist ei tule. Seda see kvartalitulemus ka kinnitab," rääkis Rõtov. Ta selgitas, et majanduslanguse esimeses faasis reklaamiturg isegi tõuseb, sest raskemaks muutunud olukorras reklaamivad ettevõtted oma teenuseid ja kaupu rohkem.
    "Kui majanduse tagasilöök jääb lühikeseks, siis meedia jääb sellest üldse puutumata, aga kui see on natuke pikem, võib tagasilöök ka meedias olla väga suur," viitas Rõtov riskidele. Turupildi muutumisel halvemuse poole peab ta võimalikuks ka Ekspress Grupi raskusi suurlaenu teenindamisel.
    Samale asjaolule viitas kaudselt ka Hansabank Marketsi analüütik Pavel Lupandin.
    "On võimalik, et laenu intressimaksed söövad ennast ka grupi kasumisse, mis võib nullida suure osa Delfi-äri kasumlikkusest," tõdes Lupandin, kelle ütluse kohaselt vastasid ettevõtte kvartalitulemused nii käibe kui ka kasumi osas üldjoontes ootustele.
    Internetireklaami olulisuse ja trükimeediat edestava kasvu osas on Priit Leito ja Igor Rõtov ühel meelel. Kui mõlemad prognoosivad järgmise aasta trükireklaami kasvuks u 15%, siis internetireklaam kasvab oodatavalt oluliselt kiiremini.
    Rõtov peab võimalikuks üle 50% kasvu, Leito umbes 30-35% kasvu.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kui nii jätkame, läheb Made in Estonia pausile
Vanast harjumusest mõtlemine, et Lääne-Euroopas on kõik või peaaegu kõik kallim kui meil, mõjub uinutavalt ja viib eksiteele. Eesti pole enam odav riik. Järelikult ei tohi ka riigihangetel soodsaim hind ruulida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vanast harjumusest mõtlemine, et Lääne-Euroopas on kõik või peaaegu kõik kallim kui meil, mõjub uinutavalt ja viib eksiteele. Eesti pole enam odav riik. Järelikult ei tohi ka riigihangetel soodsaim hind ruulida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ryanairi juht: odavlendude aeg on möödas
Ettevõtte tegevjuht Michael O'Leary ütles BBC vahendusel, et 10eurose pileti ajastu on möödas ja keskmine piletihind tõuseb Ryanairil tema sõnul järgmise viie aasta jooksul 50 euroni.
Ettevõtte tegevjuht Michael O'Leary ütles BBC vahendusel, et 10eurose pileti ajastu on möödas ja keskmine piletihind tõuseb Ryanairil tema sõnul järgmise viie aasta jooksul 50 euroni.
Reaalajas börsiinfo
Edukat tippjuhti Tarmo Noopi kutsuti buldooseriks, aga see on nüüd minevik Lahkumisintervjuu!
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Eesti lõpetab Schengeni viisaga venemaalaste riiki lubamise
Järgmisel nädalal kavatseb valitsus kehtestada sanktsioonid Eesti riigi poolt Vene kodanikele väljastatud Schengeni viisade suhtes ning nende viisade omanikke riiki enam ei lubata.
Järgmisel nädalal kavatseb valitsus kehtestada sanktsioonid Eesti riigi poolt Vene kodanikele väljastatud Schengeni viisade suhtes ning nende viisade omanikke riiki enam ei lubata.
Erametsakeskus: paberi- ja küttepuidu hinnad on uskumatult kõrged
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.