Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firma saab ülikoolist osta bakalaureusetöö

    Ettevõte võib pöörduda ülikooli poole ettepanekuga parandada tehnoloogiat või teha turuanalüüs. Kui ülikool otsustab, et üliõpilased tulevad selle ülesandega toime, siis võib ta kaasata ka õpilasi.
    Ettevõtja jaoks on odavam tellida uuring ülikooli käest kui erafirmalt. Kuna üliõpilase tegevuse eest vastutab juhendaja, garanteerib ülikool töö kvaliteedi.
    Uuringu lõpphind sõltub mitmest asjaolust: töö mahust ja keerukusest, töötundide ja kaasatud inimeste arvust. Juhendaja võib määrata tasu turuhindade alusel, st 400-800 krooni tund sõltuvalt tööst. Üliõpilased saavad 100-150 krooni tunnis.
    Innovatsiooniprogrammi Spinno konsultant Olesja Bõkova teatab, et päris palju ettevõtteid tunneb selle teenuse vastu huvi. Nii tellis üks Tallinna haigla enda maine uuringu. Ka üliõpilased on tööde kirjutamisest huvitatud, sest nad tahavad teha rakenduslike töid.
    Mõned Tallinna Ülikooli üliõpilased on ka varem "tellitud" uuringuid teinud, kuid nad olid sunnitud ise otsima ettevõtjaid või tegid töid firmadele, kus ise töötasid. Nüüd aga on ülikool vahendaja rollis.
    BLRT PR-juht Anu Hallik-Jürgenson teatas, et kui nende ettevõttel läheb vaja turu-uuringuid, siis miks mitte tellida taolist teenust. Kvaliteedi pärast ta ei muretse, sest on kindel, et uuringuid tehakse õppejõudude ja professionaalide järelevalve all.
    Ahtme Vagoni tegevdirektor Andrei Akulistõi nimetas ülikooli ja ettevõtete koostöö mõtet väga toredaks, kuid on üks "aga". "Kõigile oleks kasulik, kui ettevõtted annaksid ülikoolile tööde teemad. Pärast töö lõpetamist peab ettevõttel olema võimalus tutvuda töö lühikokkuvõttega ning osta see välja ainult siis, kui töö tundub firmale huvitav ja vajalik," rääkis Akulistõi. Siis võib olla kindel, et raha ei lenda vastu taevast. "Näiteks mulle kui ettevõtjale on vaja uuringut, kui suur on nõudlus väikevagunite järele kümne aasta pärast. Kuid ma olen kindel, et siin ei saa keegi mulle sellist uuringut vajalikul tasemel teha," lisas ta
    Tellija soovil garanteerib ülikool konfidentsiaalsuse vaatamata sellele, et üliõpilaste diplomitööd peavad olema avalikkusele kättesaadavad.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.