Mis meil varem Subaru Imprezaga seostus?
Suur ja võimas pereauto, mida just paljud endale lubada ei saanud ja millega
sõideti rallit. Tegelikult oli see rumal valearvamus, sest olid ka universaal-
ja sedaanversioonid lahjemate mootoritega ning, muide, vägagi mõistlike
hindadega.
Siiski kujundasid mööda tänavaid ja ralliradu tormavad sinised mürsud meis arvamuse, et see ongi Impreza. Nüüd tuleb see minevikku tõugata ja asuda uue arvamuse juurde: Impreza on tegelikult väikese keskklassi luukpära. Miks selline kannapööre tehti? Mina näen põhjuseid müügitabelites, kus sellise kerega autod on esiotsas, ja rallirajal, kus härra Solbergil oli mõttetu tarbetut pagasiruumi kaasa vedada.
Välimusest ei leia eelmise mudeliga midagi sarnast. Uue mudeli kohta on inimestel väga erinevaid arvamusi. Üks üllatavamaid oli aga, et kuulge, see näeb päris elus hoopis parem välja kui piltide pealt.
Ma pean tunnistama, et pole Imprezat kunagi mingiks eriliseks kaunitariks pidanud. Ikka veel ei pea. Ma kardan, et see on Subarul taotluslik, kuna tegu pole mingi ninnu-nännuga, vaid tõsise tegelasega, kes tahab lumevallide vahel hooga mütata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sisu on aga muutunud paremaks kui eelmistel mudelitel. Eelmise mudeli puhul oli lausa tunne, et armatuur on võetud otse maasturist ja väiksema suguvenna sisse vägistatud. Ainult kõrvalistuja sang oli armatuurilt puudu. Uus näeb märksa soliidsem välja, seda tahaks lausa viisakaks nimetada. Muidugi seni, kuni materjali ei näpi, sest see on odav plastik, mis võib millalgi tüütult nagisema hakata.
Sõita on Imprezaga alati hea olnud. Proovisõidukiks oli WRX versioon, mida paraku enam Euroopasse ei tooda, sest see ei vastavat siinsetele emissiooninõuetele.
Ent tavaversioonid on samuti päris jõulised ja ajavad asja igati kenasti ära. Vedrustus on saab aga kiidusõnu. Rallidel sellega osaleda ei saa, kuid niisugusega polekski võimalik tänaval inimese moodi kulgeda. Täiesti pehme ja kui küsitaks, mida ma veel tahaksin vedrustuselt saada, jääksin vastuse võlgu. Nelikvedu on autol standardis peal. Alates kaheliitrisest versioonist tuleb autoga kaasa ka aeglusti.
* Subaru Impreza Mootor: 1,5 l bokser
* Kütusekulu 100 km kohta Linnas: 9,6 l
* Maanteel: 6,3 l* Kombineeritud: 7,5 l
* Mõõdud Pikkus: 4415 mm
* Laius: 1740 mm* Kõrgus: 1475 mm
Hind: alates 269 900 kr
Allikas: Subaru