• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 225−0,34%44 748,77
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,65
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 225−0,34%44 748,77
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,65
  • 30.11.07, 09:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nanotehnoloogial põhinev keemia parandab nähtavust

Nagu kõik moodsad tehnoloogiad, on ka autokeemia hakanud põhinema nanotehnoloogial, ja selliste ainetega auto töötlemine annab päris imepäraseid tulemusi.
Nanotehnoloogial põhinevate ainetega auto töötlemisega tegeleva Smart Service'i juhi Eduard Aleksashini sõnul on kerele ja klaasidele kantaval vahal kolm kihti, kirjutas Äripäev.
Esimene on see, mis seob ülejäänud kihid autoga, teine on põhikiht ja kolmas on libekiht. Viimane neist paneb vee ja mustuse auto pealt ära jooksma. Autol tekib sellise ainega katmisel isepuhastuv efekt.
Mõte on selles, et kui vihma sajab ja piisad kukuvad autole, siis sõites veab kiht tuulega vihmavee koos mustusega autolt minema. Tõsi, see pole päris sama mis pesemine, kuid auto seisab märksa kauem puhtana kui muidu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti on sellisel vahal kaitsefunktsioon, mis ei lase mustusel sügavale värvkattesse tungida, see tähendab, et autoga pesulasse minnes pole vaja mitmeid leotusi läbida, enne kui auto puhtaks saab.
Sama ainet kantakse ka aknaklaasidele, mis kindlustab selle, et vihma korral jookseb vesi ise tuulega minema. Enamjaolt pole kojamehi üldse vajagi. Näiteks maanteel suurema kiirusega sõites võib ka paduvihmaga kojameeste kangi peaaegu puutumata jätta.
Autode puhastamisega tegeleva Karleri OÜ juhataja Kristjan Petersoni sõnul on nad selliseid vahasid juba kaks aastat kasutanud. Peterson kinnitas, et pärast toote proovimist tullakse tavaliselt tagasi ja soovitakse seda uuesti kasutada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele