• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,43%6 199,79
  • DOW 300,48%44 030,9
  • Nasdaq 0,47%20 367,77
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,43%6 199,79
  • DOW 300,48%44 030,9
  • Nasdaq 0,47%20 367,77
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 04.12.07, 07:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Heategevus kasvab visalt

Ajal, mil ettevõtjad naudivad rekordkasumeid, jäävad annetuste summad siiski varasemate aastate tasemele.
Kuigi heategevuseks raha annetamine on eestlaste seas populaarsemaks muutunud, ei oota heategevuslikud fondid, et koos majanduskasvu ja palgatõusuga neile rohkem raha laekuks.
EMT avalike suhete juht Kaja Pino räägib, et nelja aastaga on jõulukampaania ajal, mil kogutakse raha nii lastele kui ka loomadele, jäänud summad samaks. Need kõiguvad 1,3 ja 1,6 miljoni krooni vahel. "Kui seekord koguneb rohkem, on loomulikult tore. Samas tuleb ka teisi heategevuskampaaniaid igal aastal juurde," tunnistab Pino konkurentsi heategevuse vallas.
Tartu Ülikooli Kliinikumi lastefondi sihtasutus kogus eelmisel aastal 3,2 miljonit krooni kahe reanimobiili ostmiseks. Sihtasutuse juhi Merike Kaunissaare sõnul loodetakse tänavu rohkem, kuid kogemus näitab, et annetussummad on jäänud samaks. "Ühelt poolt on inimestel raha rohkem, teisalt aga on ka kulud suuremad," arutleb seekord ihtüoosi ehk kalasoomustõbe põdevate laste ravikulude katteks raha koguv naine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta tunnistab, et kui alguses polnud heategevus kui mõtteviis üldse levinud, siis praegu juba on.
Eestimaa Looduse Fondi juhatuse liikme Priit Tamme sõnul sõltub paljugi kampaaniast. Näiteks kui rannikul on naftareostus, tunnevad inimesed end sellest puudutatuna. Kui aga tehakse kampaania, teavitamaks muidu Läänemere halvast seisust, siis raha nii palju ei laeku. "Lendoravate kampaania käigus tuli ka päris palju toetusi. Nad on muidu ju ka armsad loomad vaadata," avaldab Tamm annetajate eelistusi.
Veidi positiivsem on aga SEB Ühispanga heategevusfondi juht Triin Lumi, kes loodab eelmiste kampaaniatega võrreldes suuremat annetustulu. "Usun ja loodan, et täna (4. detsembril - toim.) algava kampaania raames kogume taas varasemast pisut suurema summa," räägib Lumi. "Meie lootus põhineb kogemusel - oleme korraldanud kolm heategevuslikku kampaaniat ning iga kord on see summa pisut tõusnud."
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 17 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele