• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 11.12.07, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line: oleme kohtuotsusega rahul

Viking Line Eesti OÜ tegevjuht Inno Borodenko ütles aripaev.ee-le, et nad on Euroopa ülemkohtu otsusega rahul.
„Oleme äärmiselt rahul saadud tulemusega,“ ütles Borodenko. Otsus toetab neid põhimõtteid, millest Viking Line rääkis Londoni High Court of Justice - kohtus ITF-i ja Soome Meremeeste Ametiühingu vastases hagis 2005. a sügisel ja mis ilmnes EL kohtu põhiotsustes:
1) Euroopa Kohus kinnitab Viking Line’i seisukohta, et streigiõiguseid võib jälgida Euroopa Liidus lähtuvalt investeerimisvabadusest.
2) Kohus kinnitab ka, et Viking Line’il on õigus esitada sellealane hagi Soome Meremeeste Ametiühingu ja ITFi (International Transport Federation) vastu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

3) Kohus kinnitab, et streigitegevus, mille eesmärk on takistada laeva uuestiregistreerimist teise EL liikmesmaa registrisse, on takistuseks investeerimisvabadusele EL siseselt ja võib kõne alla tulla üksnes juhul, kui kõiki teisi piiravaid võimalusi on juba kasutatud. Rosella puhul ei saa streigiõigust lugeda põhjendatuks, kuna Viking Line’i kohustati ametiühingute poolt laevatöötajaid mitte vallandama.
Rosella alustas laevaliiklust Tallinn-Helsingi vahel 2003 a augustis. High Court of Justice –kohtuistungi protsessi ajal on palgatasemete erinevused Soome ja Eesti lipu all sõitvate laevade vahel selgunud selliselt, et laevafirmad ja ametiühingud on üksmeelel selles, et eestlaste palgatase on umbes 55-60 % soomlaste palgatasemest.
Seetõttu on Soome laevadel töökohta soovinud Eesti meremeeste andmete põhjal selgunud, et palgad on Soome laevadel võrreldes Eesti laevadega kahekordsed. On selge, et sellise palgataseme erinevusega ei ole Soome laevad konkurentsivõimelised Eesti lipu all olevate laevadega. Eesti laevade Tallinn-Helsingi liini mahutavuse lisandumine on saavutatud tänu Eesti palgatasemele.
Samas ei mõjuta otsus enam Tallinna ja Helsingi vahel sõitva Rosella saatust, kuna laev võetakse kolme kuu pärast 2008. aasta märts. ”Asemele tuleb uus laev Viking XPRS, mille lipu kohta ei ole veel otsust tehtud,” lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele