Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reisi ise korraldades säästad tuhandeid

    Jättes kõrvale valmisreiside viimase hetke pakkumised, on reisi ise koostades võimalik säästa tuhandeid kroone. Interneti võimalusi vähekegi tundev inimene suudab mõne tunniga omale koostada unistuste reisi, leides kõigele vastused just õigetelt broneerimis- ja infolehtedelt.
    Estraveli turundusdirektor Ruth Laidvee sõnab, et reisija seisukohast on valmispaketi ostmine mugav - saab ühest kohast ja korraga standardse valmistoote ilma planeerimisele palju aega kulutamata.
    "Võimalike probleemide puhul vastutab reisikorraldaja kogu paketi ulatuses. Omal käel reisides ei ole olemas ühtset reisikorraldaja vastutust ja seega on ka riskid teoreetiliselt suuremad," ütleb Laidvee.
    Laidvee lisab veel, et üksikute reisiteenuste müügil jääb Eesti reisibüroode kasumimarginaal enamasti 10% piiresse, seda on märksa vähem kui näiteks jaekaubanduses.
    "Inimtööjõud ja teenindus muidugi maksavad, mistõttu on loomulik, et odavama hinna saab osa tööst ise ära tehes. Keerulisema marsruudi korral võimaldavad aga professionaalse reisikonsultandi oskused sageli leida ka hinnalt soodsama variandi kui reisilemineja internetist," ütleb Laidvee.
    Baltic Toursi turundus- ja müügijuht Kristo Krumm sõnab, et kui inimene tahab lennata Tallinnast Londonisse, ei vaja ta muud kui arvutit. "Reisibüroo on aga konsultatsioonibüroo, meie mõte on selles, kui kliendile ei ole reisisoov selge. Klient tuleb ja küsib, meie paneme talle reisi kokku."
    Tulevikus näeb Krumm, et reisikorraldus siirdub üha rohkem netti. "Kuid praegu ei saa kindlasti väita, et inimesed oleksid hakanud omale reise rohkem ise koostama."
    Krummi hinnangul jagunevad reisijad kaheks, ühed on need, kes liiguvad omal käel rahakotipaksusest olenemata, ning teised need, kes põhimõtteliselt tahavad kindlust reisil.
    "Mu naine ütleb, et tema võtab isegi autorendi kõik siit ära, et mitte kohapeal üllatuda," sõnab Krumm.
    Embach Toursi juhatuse liige Ester Laansalu sõnul on reisibürood inimestele, kellel ei ole aega kuude kaupa omale marsruuti koostada, kes peavad broneeringute tegemisele kuluvat aega enda jaoks kalliks, kes soovivad kompleksset stressivaba teenust, kes soovivad saada eestikeelset reisiteenust.
    "Omapäi reisides võibki reis odavam olla, kuigi sageli kujuneb see ka vastupidiseks. Olen selle ise mitmeid kordi läbi teinud. Paljud pakkumised reisibüroodele on ka tunduvalt soodsamad kui omapäi reisijatele," sõnab Laansalu.
    Alati on olnud inimesi, kel on aega ja pealehakkamist oma reis ise kokku panna. Minu tähelepanek on, et jõukuse kasvuga hindavad inimesed üha rohkem oma isiklikku aega ja ekspertide nõuandeid.
    Info maht internetis on tohutu, selle usaldusväärsus väga varieeruv, nende riskide analüüsimine võtab oskamatul inimesel palju energiat.
    On inimesi, kes tulevad reisibüroosse tagasi pärast esimese abituse kogemist, siis, kui miskit, mis netis tehtud, ei toimi.
    Vabalt võib olla ka nii, et klient ei saa reisi ise kokku õmmeldes sugugi soodsamat lõpptulemust kui reisibüroost, sest reisibüroole maksab komisjoni lennukompanii või hotell, mitte ei võeta seda raha kliendilt.
    Lihtsaid asju nagu Tallinna-Helsingi laevapilet oskab igaüks netist osta, aga keerukamad, ümberistumistega ühendused, komplekssed reisid Ameerika mandril näiteks, pangu ise kokku see, kes on endas ikka päris kindel.
    Olen ka ise oma vitsad saanud. Pisikese tähelepanematuse tõttu, mille netist lennupiletit broneerides tegin, pidin lõpuks ostma Euroopast koju saamiseks uue, kahe ümberistumisega äriklassipileti. Teine kord tegin netist laevapileti ja arvasin, et sõidan Itaaliast Horvaatiasse. Maabusin aga üllatuslikult hoopis Albaanias.
    Kokkuvõte võiks olla, et kui inimesel on palju aega ja ta on valmis ekstreemseks seikluseks, siis katsetagu ise, kui tahab mugavust ja turvatunnet, kasutagu reisibürood.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Spotify prognoosib suuremaid marginaale ja plaanib tõsta hindu
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.