Ratniku sõnul ei ole Pärnu-Stockholmi lennuliin vaid ühe suve perspektiiv, märkis Ratnik. "Nukker oleks, kui Pärnust kaoks õhuvärav," sõnas ta.
Ratniku sõnul ei ole lennuliini maksumus üldse nii oluline kui see, et asi saab teoks. "See ei ole ühe suve perspektiiv. Pärnust ei tohi kaduda õhuvärav. Mulle eriti meeldib Leedu linn Palanga. Kui Pärnus käib suvel 275 000-300 000 turisti, siis Leedu väikelinna külastab suve jooksul tänu pisikesele lennujaamale 1,5-3 miljonit inimest," tõi ta näite õhuvärava olulisusest.
Ratnik tõdes, et Soome turist ei ole probleem. "Neil on hea laevaühendus ja sõit on lühike. Kuid kaugemalt laevaga tulijaid on raske meelitada. Stockholmist Pärnusse spaasse saab kahe tunniga. Kui me saame juurde uusi kogemusi, on plaanis ka muid lennuliine avada," lisas ta. Näiteks on sihikul Oslo ja Peterburi, mõeldakse ka teistele Euroopa pealinnadele.
Lennutranspordiga saabuja spaapakett on rohkem kui veerandi võrra kallim kui laevaga saabuja oma. "Paketid panevad täpselt kokku meie edasimüüjad, nii et täpset hinda ma öelda ei oska, aga nende arvutuste kohaselt on see 25-30% kallim," selgitas ta. Nädalane pakett Tervise Paradiisi koos lennureisiga Stockholmi ja tagasi maksab umbes 10 000 Eesti krooni.
Pärnu lennujaama juhataja Erki Teemägi sõnul rahvusvaheliste lendude teenindamiseks Pärnu lennujaam erilisi kulutusi tegema ei pea.
"Vajalik tehnika tuleb Tallinnast, kus lennujaama ümberehituse käigus palju just meile sobivat üle jääb. Põhimõtteliselt raha ettevõtte ühest taskust teise tõstmine. Natuke tuleb personali koolitada," selgitas ta. Erilisi lisaturvanõudeid rahvusvaheliste lendudega ei kaasne, sest ka siseriiklike lendude turvanõuded on juba paar aastat päris karmid.
Teemägi ei tea, et keegi teine plaaniks veel Pärnusse lendama hakata. "Meie võtaks nad kõik vastu, aga piletid on vaja kellelegi maha müüa," ütles ta.
Teemägi sõnul peaks see olema linna, lennufirmade ja turismiettevõtete initsiatiiv. Siiani on asja vastu huvi tundud vaid spaad.
Laiendusteta võiks Pärnu lennujaam aastas vastu võtta Teemägi hinnangul umbes paarkümmend tuhat reisijat, praegu läbib lennujaama aastas keskmiselt 3000 reisijat.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.